Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av patrick.bateman28
matzen10 skrev:Ja, fy faan! Med tanke på ditt nick, Bateman, så borde dom se upp! :-)
(hoppas du ursäktar skämtet mitt i bedrövelsen!).

Men visst borde de finnas något sätt, annat än kulgevär eller armborst, för att freda sina fälgar?! Åtminstone göra tiden så lång som möjligt för tjackHarry med polarna och därmed öka risken för upptäckt.

---> Matz
Haha, ingen fara. Och du har rätt. Får man tag på såna as igen så hoppas jag att dem är många. Skulle göra mkt för att se dem lida.

Dock står bilen fortfarande kvar orörd och jag behövde aldrig betala nåt för kalaset men det är ändå jobbigt.

Åkte faktiskt ut och kollade på ett par exakt likadana fälgar som fanns på blocket. Skulle kunnat identifiera mina men det var inte dem denna gång. Killen som skulle sälja blev sådär halvnöjd. Dock så var dem säkert snodda, bara att det inte var mina...
Användarvisningsbild
av Degnell
Alla i det här forumet tycks ha blivit av med volvo orginalhjul, men vad säger försäkringsbolaget(i mitt fall volvia) om man blivit av med, säg en uppsättning 19" fälgar med tillhörande hjul av annat märke än volvo, t.ex?:)
Användarvisningsbild
av Loner
Degnell skrev:Alla i det här forumet tycks ha blivit av med volvo orginalhjul, men vad säger försäkringsbolaget(i mitt fall volvia) om man blivit av med, säg en uppsättning 19" fälgar med tillhörande hjul av annat märke än volvo, t.ex?:)
Samma som i andra fall, kvitto (gärna bildbevis), samt att oftast har en maxgräns på vad däck/fälg får kosta.. Och åldersavdragen är ganska rejäla.

/L
Tja själv blev jag av med mina 18" till min V70 2012 Ocean Race
och jag blev helt jäkla paff när bilen vart upp pallad men har ny fått reda på hur det går till
Och att jag slösade 3500kr på nivåsensor på larmet vart bortkastade
Så här funkar det:
Först så höjer dom inte bilen,dom har med sig exakt lika höga brädbitar så att dom når upp
till botten plattan på bilen,sista biten slår dom in en kil,där efter så släpper dom ut luften ur däcken
och då så kringår dom nivå sensorn,
sedan när det gäller låsbara hjulmuttrarna så finns det endast typ 5st olika mönster
Har du alla 5 passar dom till alla
Måste dock finnas andra sorters låsmuttrar än Volvo orginal

Bak slits ju ganska fort oavsett, redan inför[…]

230fk går snålt

Varit ute och kört några mil nu. Lagt m[…]

Blir ju lite orolig då jag letar efter en V6[…]

En teori till som jag har funderat på ä[…]