Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Funderar på att bita i det sura äpplet och söka mig till en annan rekondare. Pengarna är faktist inte så viktiga längra utan mest att få ett resulatat som ser bra ut.

Trodde bilen skulle bli finare än när den levererades av min åf efter en ditec behandling men lacken ser ju ut som den maskintvätttats 20 ggr redan.

Jag vet faktist inte vad jag ska skriva mer förutom tack till alla som engagerat sig i denna tråd.

M.v.h mojja
Finns ju en massa andra firmor att vända sig till som förhoppningsvis ska ge dig ett bra resultat.
Pengarna tillbaka är en självklarhet i detta fallet tycker jag.
Självklart lämnar man i på lacksskydd för att bilen ska bli mer lättskött och få en fin glans inte tvärt om. :evil:
mojja skrev:Funderar på att bita i det sura äpplet och söka mig till en annan rekondare. Pengarna är faktist inte så viktiga längra utan mest att få ett resulatat som ser bra ut.

Trodde bilen skulle bli finare än när den levererades av min åf efter en ditec behandling men lacken ser ju ut som den maskintvätttats 20 ggr redan.

Jag vet faktist inte vad jag ska skriva mer förutom tack till alla som engagerat sig i denna tråd.

M.v.h mojja
Jag lider med dig,och jag fattar att du vill lämna din bil till en annan firma.Om ditec som utfört det dåliga jobbet :-(O) hade lite förstånd :idea: så skulle du få pengarna tillbaka och lite till.
Fluffen skrev:AHHHHH! :evil:
Låter som riktiga amatörer!
Att det ska vara så svårt att få en lacksskyddad bil utan repor och polerrosor.
Dessutom håller jag med VolvoB20 att de har avverkat mycket på lacken nu, helt i onödan.
Avverkat mycket på lacken!!!???
Skulle så vara fallet att Volvo skulle ha så tunn o dålig lack, borde var och varannan Volvo åka omkring med fläckvis bortpolerad lack. ?:-/
Steff 99 skrev:
Fluffen skrev:AHHHHH! :evil:
Låter som riktiga amatörer!
Att det ska vara så svårt att få en lacksskyddad bil utan repor och polerrosor.
Dessutom håller jag med VolvoB20 att de har avverkat mycket på lacken nu, helt i onödan.
Avverkat mycket på lacken!!!???
Skulle så vara fallet att Volvo skulle ha så tunn o dålig lack, borde var och varannan Volvo åka omkring med fläckvis bortpolerad lack. ?:-/
Klart som fasiken att det avverkar lacken om man behöver tokpolera en sprillans bil 3-5 ggr som fallet verkar här. Efter alla dessa poleringar har bilen fått lika mycket förslitning som man normalt får under 3-5 år normalt användande av bilen.

Var nog imte det som bilägaren var ute efter när han ville lackskydda sin fina nya bil.... :-O)
Jo självklart så blir det tunnare med klarlack kvar efter polering. En bils klarlack klarar inte allt för många poleringar med rubbing och maskin innan klarlacken är bortpolerad.

T.ex Smartab säger med att deras kemiska rubbingar så kan man polera rubba upp ytan upp till 10 gånger mot traditionella rubbingar 3-4 gånger innan klarlacken tryter.
jbl skrev:Jo självklart så blir det tunnare med klarlack kvar efter polering. En bils klarlack klarar inte allt för många poleringar med rubbing och maskin innan klarlacken är bortpolerad.

T.ex Smartab säger med att deras kemiska rubbingar så kan man polera rubba upp ytan upp till 10 gånger mot traditionella rubbingar 3-4 gånger innan klarlacken tryter.
Jag förstår att ni arbetar i branchen och kan detta :roll:
annars så brukar det bero på vilka medel man använder, tänk på att även vax innehåller slipmedel.
Självklart om man använder rubbing som motsvarar 100 papper så tar det på lacken , men då vet man nog inte vad man sysslar med om man använder det på en nybil
Inse att all lackförsegling är bästa sättet att slänga pengar i sjön.
Hade det varit så fantastiskt och värt 4-5000 kronor så kan ni ge er på att Volvo och alla andra tillverkare hade
fixat ett sätt att få de pengarna själva. Vad som händer vid lackförsegling är att typ vanligt vax läggs på som jämnar ut kort och långvågiheten som gör att det ser jämnare ut.

Mojja du behöver inte oroa dig för att klarlacken "försvinner" 40-50 my finns det från början de kan även i klantfallet max tagit bort 2-3 my.
Det finns mycket kvar än.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Nej precis märkte det. Nu är den bytt oc[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning