Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av jchrister
Noodles skrev:
jchrister skrev:
Noodles skrev:Känns lite småtramsigt när nån som säljer en vara/produkt/tjänst talar om för andra hur 'bra' den är... :roll:
Visst känns det tramsigt när man talar för sin produkt. Det sa väl inte bilhandlaren till dej när du köpte din bil, att den var bra. Har man en mycket bra produkt att sälja, då kan man tala gott om den också. Har man dessutom belägg för det så?
Nej, bilhandlaren sa inget, jag tog själv reda på fakta för och emot innan jag köpte min bil.
En handlare tjänar pengar på att sälja en produkt, precis som i ditt fall, därför har handlaren/du ett eget intresse i att sälja/marknadsföra en produkt.
Du säger att TEFCAR är bra, men kan inte svara på frågor om den inte hänvisar till en annan person, så dina belägg känns lite... ja bleka kanske!?

Läser jag däremot att flera oberoende personer (som inte har nåt med produkten de rekommenderar) är nöjda så tar ja deras erfarenheter/upplever seriösare än nån som har ett ekonomiskt intresse i en produkt eller tjänst...
Jag är anställd på ett TEFCAR-center så jag tjänat inget extra på att sälja. Vissa frågor är av den karraktären, att den som är mer kunnig på området svarar på frågan. Jag har inga problem med detta. Huvudsaken är väl att frågan får ett korrekt svar
av jchrister
Dykaren skrev:
jchrister skrev:
Dykaren skrev:Hur ställer sig Tefcar i kvalitet jämfört med Perma 5? Jag har tidigare behandlat alla mina bilar med Silver Seal men efter att ha provat Perma 5 som är teflonbaserad så är det enbart den som gäller. Den är riktigt bra!
Är du säker på att den är teflonbaserad och inte något annat i. Kan inte den produkten men har tydligen funnits på marknaden länge. Är det samma som Permashine eller vad? Det jag hittade om den var ett inlägg med frågan ( produkten har funnits på marknaden i 25 år, MEN bygger på ny teknik, hur går det ihop)
Japp den är teflonbaserad! Är lite smått intresserad av Tefcar som du pratar om, en kompis till mig driver en recondfirma och en välrenomerad sådan. Han kör med Perma5 som sitt "flaggskepp".
Går det att köpa Tefcars produkter genom dig, hur funkar det osv? Perma5 måste man ha aktiveringsvätska till osv men det ger en sanslöst mycket bättre resultat än Silver Seal tex.
TEFCARS produkter få enbart säljas till den som driver ett Tefcarcenter
av HD
jchrister skrev:[ Det finns en del som får en annan nyans på sin bil efter en polering. Tefcar ändrar inte nyans eftersom Tefcar är transparant. Olika skydd jag testat är Bla Lahega, Smartab mm
Hoppas fortfarande på en oberoende test av lackskydd
Hur många är det som upplever nyans skillnad när dom vaxar sina bilar?
Dom flesta vaxerna är inte transparanta men inte klagar folk för det.
Är även Tefcars poler medel transparanta?
Den enda "nyanskillnad" som jag har märkt är att bilen är blankare och får mer djup i färgen men det är väl de man vill ha?
Har testat silver seal på svart metallic, vanlig svart med klarlack, röd solid,röd pärlemo, grå metallic och vit solid och inte upplevt någon nyanskillnad och igen har klagat heller....
Vilka kulörer är det som du vet att dom har klagat på om dom inte har använt en transparant lackskydd?
Volvo 945 STARTAR EJ

Hej, Min bil dog för nån vecka sedan n&[…]

Handbroms

Och när jag besiktade nu så ska han p&a[…]

Huvvajer

Hej Min huvvajer har gått av precis bakom h[…]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i […]