- ons 28 feb 2007, 08:28
Noodles skrev:Jag är anställd på ett TEFCAR-center så jag tjänat inget extra på att sälja. Vissa frågor är av den karraktären, att den som är mer kunnig på området svarar på frågan. Jag har inga problem med detta. Huvudsaken är väl att frågan får ett korrekt svarjchrister skrev:Nej, bilhandlaren sa inget, jag tog själv reda på fakta för och emot innan jag köpte min bil.Noodles skrev:Känns lite småtramsigt när nån som säljer en vara/produkt/tjänst talar om för andra hur 'bra' den är... :roll:Visst känns det tramsigt när man talar för sin produkt. Det sa väl inte bilhandlaren till dej när du köpte din bil, att den var bra. Har man en mycket bra produkt att sälja, då kan man tala gott om den också. Har man dessutom belägg för det så?
En handlare tjänar pengar på att sälja en produkt, precis som i ditt fall, därför har handlaren/du ett eget intresse i att sälja/marknadsföra en produkt.
Du säger att TEFCAR är bra, men kan inte svara på frågor om den inte hänvisar till en annan person, så dina belägg känns lite... ja bleka kanske!?
Läser jag däremot att flera oberoende personer (som inte har nåt med produkten de rekommenderar) är nöjda så tar ja deras erfarenheter/upplever seriösare än nån som har ett ekonomiskt intresse i en produkt eller tjänst...