Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Håller med fisse där, microfiber is the shizzle.
Köpte en liten låda på Mekonomen för ett par veckor sedan med svamp, polerdukar, fälglapp och en del smått och gott, kostade 100-150kr. Helt klart värt det, just eftersom man kan tvätta dem ifall de blir riktigt skitiga.

För egen del kör jag på Meguiars NXT Generation Schampoo, NXT Generation Tech 2.0 Wax och deras fälgtvätt plus rubbershine för däcken (bara för det ser sexigt ut). Nästa inköp blir någon slags bumpershine för att fixa puts och studs på XCns plastdetaljer.

Har hört mycket bra om Sonax (och sålde mycket sånt när jag jobbade på Micro), men ärligt talat tycker jag Meguiars vinner, om så bara för att det luktar så jäkla gott!
Nästan glömt tråden, alla fall bilen blev jävligt snygg polerad och vaxad (inte av mig) men den står tyvärr utomhus så på en dag är den täckt av pollen och på två dagar så har även fiskmåsarna övat prickskytte på min röda fina nyvaxade och polerade bil. Det är faktiskt sant det de skrivit att röda bilar attraherar fiskmåsbajs. :(
semmelman skrev:Nästan glömt tråden, alla fall bilen blev jävligt snygg polerad och vaxad (inte av mig) men den står tyvärr utomhus så på en dag är den täckt av pollen och på två dagar så har även fiskmåsarna övat prickskytte på min röda fina nyvaxade och polerade bil. Det är faktiskt sant det de skrivit att röda bilar attraherar fiskmåsbajs. :(
Trevligt att bilen fått lite puts, nu är det väl så att allt skit syns extra bra på en nyputsad bil (så upplever jag det iaf).

Men nu har du ju möjlighet att bara tvätta bort skiten lätt utan att det sitter fast :-)-)

...det hördes ganska kraftigt blåsljud […]

C40 körkomfort.

Troligt. Kort hjulbas, stora och breda hjul med l[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett […]

Lambdalampan lyser

Hej! Ta du och kasta den där eftermarknads l[…]