Brainded skrev:Tack, jag pendlar till Stockholm så jag ska ha det i åtanke!Det var så lite :) så
/Anders
Moderator: Moderatorer
joel80 skrev:Gissar att det ändå var en tvätt med mjukborstar.. dom gör ytterst liten skada om man inte tvättar väldigt ofta. Det du ser som repor kommer försvinna när du går din årliga polering.. Tycker du kan kräva ett par gratistvättar (utan borstar då kanske) men tror inte du kommer kunna få något mer om du inte hittar en själsfrende i chefen. Ingen kommer nog att erkänna din bil som "skadad"..
Testa att köra en handtvätt och torka av bilen efteråt med sämskinn eller fiberduk.. Kan vara så att de repor du ser egentligen bara är ytliga märker från dom där mjukborstarna.. dom lämnar ibland en liten hinna efter sig.
Du kan ju alltid försöka få ut en polering, men jag skulle bli förvånad om dom skulle gå med på det. Uppdatera gärna här med vad dom säger.. :)
Brainy skrev:Tack, jag pendlar till Stockholm så jag ska ha det i åtanke!Då passar jag på att rekommendera Autoshine Bilvårdscenter i Handen/Brandbergen. Deras automattvätt är synnerligen bra. Tvättar min bil där. Blir inga repor i lacken.
/Anders
robert7539 skrev:Lyfter denna tråd lite grann..
Var idag inne på lokala Shell för en för mig ovanlig företeelse, alltså tvätta i en automattvätt. Har tidigare när tiden inte riktigt räcker till kört in i dessa med enbart högtryckstvätt. Självklart var även detta min tanke idag.
Påtala extra noga att inga borstar till damen i kassan när betalning skulle ske. Men så fort jag kört in i tvätten börja jag ana oro när borstarna sakta börja röra sig mot bilen.. :-(O) Självklart kördes programmet klart med borstar, med mig smått galen inne i bilen.
Var självklart in till damen i kassan direkt efter. Hon tog på sig att hon gjort fel, men kom tyvärr inte så mycket längre än att hon ringde sin chef, som sen kommer ringa upp mig på måndag morgon.
Bilen blev långt ifrån ren, Men full med smårepor över hela bilen. Vad kan man kräva i denna sits? De minsta är ju självklart en polering, men sen all jäkla tid (som jag inte har. Anledningen till automattvätt) detta förmodliga efterspel kommer att ta.
Några tips hur man kan gå tillväga/kräva?
//Robert
Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]