Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sinus
Nice...synd på löpsedlarna som spegla sig i resultatet bara :-)
Har du bara använt oscillerande?
Menar ganska ny bil kan ju kännas overkill att gå på med roterande på den där :-) fast om du ska våtslipa den så kan blir det nog fan blankt iaf.
av NCR
Loner skrev:
Sånna där uttalande gör mig alltid nyfiken, "några timmar"?

För mig tar det en hel dag att vaxa bilen...

Pratade med en kund förrut om bilar, han var så stolt för han hade tvättat och städat bilen, hade tagit honom _hela_ 4 timmar, det är vad det tar fö rmig att städa bilen invändigt..

Är det jag som är långsam? :roll:
Du har en Volvo, inte en Ferrari Dino som du skall putsa med en blöja varannan dag.

Så "långsam" är väl inte det första ordet jag tänker på nej...
av Mikael G
sinus skrev:Nice...synd på löpsedlarna som spegla sig i resultatet bara :-)
Har du bara använt oscillerande?
Menar ganska ny bil kan ju kännas overkill att gå på med roterande på den där :-) fast om du ska våtslipa den så kan blir det nog fan blankt iaf.
Jag har använt både roterande och oscillernade, visst kan oscillerande fungera bra på nyare bilar, allt beror på vilka krav och förväntningar man har. Jag är inte 100% nöjd förrän det är så bra som jag vet att det någonsin kan bli. Men jag är en petig jäkel också det kan alla som känner mig intyga och det är både på gott och ont :oops:
av jbl
Micke,

Varför ska du våtslipa. Har du nån repa kvar, för glansen verkar det inte då vara fel på :-)
av Mikael G
jbl skrev:Micke,

Varför ska du våtslipa. Har du nån repa kvar, för glansen verkar det inte då vara fel på :-)
Nej glansen är kanon, men man får inte bort alla defekter med polering helt enkelt. Gjorde ett ryck igår och gick på med polermaskin så jäkla hårt som jag bara vågade. Plåten slog sig ett par gånger av värmen t.o.m. :lol: så det är inget jag rekommenderar om man inte vet till 100% vad man gör. Men det gav resultat, huven är jag så nöjd som jag kan bli med :D
av jbl
He he det är rätt det ska glänsa som en hundb*lla i månsken :lol:
Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni om prisbilden i Europa? Startpriser p[…]

Skumt, tål att funderas på. Är de[…]

V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Upptäckte nu att den sitter på andra si[…]