Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Gizz skrev:
grammse skrev: stänkskydden var med " kvitto". De har vissa helger i månaden de gör lite "svart jobb" och då gäller det sammla på sin en bunt prylar som man vill ha lite färgglada :D :D

Men säg en lackfirma som det inte går att få utan kvitto hos :wink: :wink:

Men de har överlag bra priser. 700:- för lack vinge till v70 med kvitto.
Det är ett stort företag ingen garage lackare.
Farsan skulle ge det en försök till nu i veckan. Skulle skaffa en annan färg och dra på ett lager med grundfärg på vingen. Tror faktiskt att den grundfärg som var på vid leverans inte funkade ihop med den 2 komponentslack som vi la på. Vi får väl se hur det blir.
Har går det med vingen???? väntar med spänning på resultat :D
Användarvisningsbild
av Gizz
grammse skrev:
Ja det kan man fråga sig. Har inte fått till lacken än. Men det kommer. Jag hoppas att den kommer på nu i midsommarhelgen.
Användarvisningsbild
av Nexus
Gizz skrev:
grammse skrev:
Ja det kan man fråga sig. Har inte fått till lacken än. Men det kommer. Jag hoppas att den kommer på nu i midsommarhelgen.
Det vore ju passande till midsommar. Då kan ni dansa runt den :wink: :wink: :wink: :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Gizz
grammse skrev: Det vore ju passande till midsommar. Då kan ni dansa runt den :wink: :wink: :wink: :lol: :lol: :lol:
Precis det hade varit riktigt kul. Tror dock inte att jag hinner detta. Men under helgen ska den på ifall jag får till lacken som jag vill ha den.
Användarvisningsbild
av Gizz
Statusrapport: Idag har jag och farsan äntligen fått till lacken som vi ville ha den. Nu står den och torkar. Den får vara i fred för torkning tills nästa helg då jag återigen är i närheten av den. Då ska jag se till att få den på plats också.
Användarvisningsbild
av Nexus
Gizz skrev:Statusrapport: Idag har jag och farsan äntligen fått till lacken som vi ville ha den. Nu står den och torkar. Den får vara i fred för torkning tills nästa helg då jag återigen är i närheten av den. Då ska jag se till att få den på plats också.
Skönt att höra :D Trodde ni hade kastat in handduken :wink: :wink:
Då får vi se fram emot nästa helg med bilder då :D
Akta så ej kattfan springer omkull vingen bara :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Gizz
grammse skrev:Skönt att höra :D Trodde ni hade kastat in handduken :wink: :wink:
Då får vi se fram emot nästa helg med bilder då :D
Akta så ej kattfan springer omkull vingen bara :lol: :lol: :lol:
Ja tanken slog mig att kasta in handduken. Fick knappt bort den pålagda färgen för det nya försöket. Efter att ha våtslipat hela vingen blev det bra nog att påbörja det nya försöket.
Katten är nog inte någon fara med för den finns inte. Men man vet ju aldrig vad som kan hända med den. :)
Användarvisningsbild
av Nexus
nu väntar vi med spänning på slutresultatet efter allt j_vla strul du har haft. men du har ju lärt dig en del på resan :D . Det finns inget ont som inte har något gott med sig :wink: :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av Gizz
grammse skrev:nu väntar vi med spänning på slutresultatet efter allt j_vla strul du har haft. men du har ju lärt dig en del på resan :D . Det finns inget ont som inte har något gott med sig :wink: :wink: :wink:
Efter det senaste skrivna försöket här i tråden fick vi ett nytt bakslag med mjuk lack. Nu har jag gjort om allt igen och denna gången verkar det blivit bra. Lackade om den igår och jag var och kollade på den för en stund sedan och den verkar blivit bra.
Ska se ifall det kan bli montering framåt helgen.

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]