Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Man får hoppas att de som polerar kan sitt jobb, visst kan man polera ned klarlacken och köra av hörnen så att grundlacken syns, men då talar vi om amatörer, inte proffs.
Sedan så talar vi om lack och lack, desto dyrare bil ju bättre kvalitet på lacken.

I "mojja:s" fall kan man enligt hans bilder fundera över vilken kategori Ditec rekonditioneraren spelar .
Nu har det hänt lite saker. Igår hörde en kille av sig ifrån malmö som representerar ditec centralt.
Han ringde igår och hörde sig för vilka synpunkter jag hade och vad jag var missnöjd med. Verkade vara en väldigt trevlig kille som sedan ringde upp mitt ditec center och sedan återkomm till mig igen och sa att bilen kommer att bli återställd och omgjord.

Idag lämnade jag in bilen på morgon innan dom öppnade på ditec och platschefen ringde mig för en liten stunds sen och frågade om dom fick behålla bilen tills imorgon för att ställa iordning den igen. Frågade om han hade tittat på bilen och sett vilket resultat dom levererat sist. Absolut sa han och det e bara att göra om och göra rätt och försökte släta ut det lite.

Hitills så tycker jag dom har hanterat detta väldigt proffsigt men det återstå att se hur bilen kommer se ut imorgon. Tror inte dom kommer våga att chansa igen utan kommer någ att göra allt för att jag ska bli nöjd.

Skriver lite mer imorgon när jag hämtat bilen.

M.v.h mojja
Att "ställa iordning" en fabriksny lack tar inte flera dagar. Det jag varit rädd för i dina skor är att de går på lacken med hårdare produkter(dvs innehållande mer slipmedel) för att få bort de repor/polerrosor de skapat. På bilden såg polerrosorna väldigt ytliga ut(snarlikt en maskintvättad bil), normalt sett lyfter du dom med rätt cleaner/polish med en dubbeloscillerande maskin följt av en konservering.

Ditec centert i Malmö var det center som startade först i sverige och är således något form av huvudkontor. Det är till just detta center jag lämnat in mina bilar och blivit missnöjd.

Kan tyckas att jag målar f*n på väggen, men det är verkligen inte min avsikt :wink:

Syna bilen först i deras lysrörsljus innan du hämtar ut den, finns det sedan sol och tillgå så är det den bästa lampan i världen att avslöja polerrosor i 8)
Hej!

Det där var inte vackert.
Polerrosor tror jag dock inte att det är ser mer ut som att vaxet inte är spritt nog.
Rosor uppkommer när klarlacken hettas upp av polermaskinen främst om man kör en roterande och trycker för hårt så kommer man lätt upp i 70 grader.

Ska du leta polerroser så är det absolut lättaste sättet om möjligheten finns att släcka omgivningen och bara belysa bilen med spotlights. Få lampor mot mörker är vägen att gå.

Sen kan man ju säga att det finns anledningar att inte behandla 2K-klarlacker inom 6-8 veckor låser in mycket fint göjs i den "förseglingnen"
wendtan skrev:Mojja: Fick du hämtat ut bilen idag? Nyfiken på resultatet är jag :D

inte mycket att vara nyfiken över ny tid bokad om två veckor behöver jag säga mer :cry:

Nu har dom fått bort polerrosorna men skapat 1000 st små repor i över allt i hela lacken.
Rekondarn påstår att dom blir i "lackskyddet" när han torkar bort detta och att han ska göra en återbehandling om två veckor när lackskyddet härdat.
Typ en 18 månaders efterbehandling fast 2 veckor efter grunbehandlingen för att plocka dessa repor och få en slät yta. Skulle inte detta lyckas skulle dom använda någon sorts upplösnings sprit för att få bort allt lackskydd och polermedel för att då gå på en naken lack.

Är det så här "PROFFS" jobbar?? Gissar sig till hur slutresultatet kommer att bli och exprementirar på kunders bilar :x
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Nej precis märkte det. Nu är den bytt oc[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]