Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wide
uno83 skrev:Här är bild hur det ser ut på:

http://www.jagrullar.se/forum/album_pic.php?pic_id=767

wide:
Nej man behöver inte kapa själva avgasrörer, men man behöver få bort det gamla slutröret, om man har ett.
Nej jag menare självklart slutrörtet. Det är det jag inte vill kapa, vill ju kunna återställa om det ser Epa ut.... :lol: . Men det sticker ner så lite nu på V70N, tycker det borde gå utan att kapa??...
Användarvisningsbild
av uno83
Om det inte har rostat fast som mitt hade, så går det nog att bara plocka bort det. Men du kan nog inte sätta på Biltemas slutrör och samtidigt ha kvar original-röret. Biltema-röret förlänger ju en del.
Användarvisningsbild
av wide
uno83 skrev:Om det inte har rostat fast som mitt hade, så går det nog att bara plocka bort det. Men du kan nog inte sätta på Biltemas slutrör och samtidigt ha kvar original-röret. Biltema-röret förlänger ju en del.
Vänta nu, nu har jag en V70N. Den går inte att plocka bort nått... :lol: .
Användarvisningsbild
av uno83
Ok, jag har ingen aning om V70N... Men röret förlänger ju som sagt en bit, så du kan inte sätta det på ett rör som redan sticker ut en massa. Går det ens att få på det om det redan sitter ett slutrör på?
Användarvisningsbild
av Nexus
wide skrev:
uno83 skrev:Om det inte har rostat fast som mitt hade, så går det nog att bara plocka bort det. Men du kan nog inte sätta på Biltemas slutrör och samtidigt ha kvar original-röret. Biltema-röret förlänger ju en del.
Är det helt säkert det??? sitter det inte ett orginal slutrör som är punktat på röret som kommer ut från dämparen?? Jag vat faktiskt inte så du har nog hel rätt men många bilar har ett "extra" slut rör orginal. :)
Användarvisningsbild
av wide
grammse skrev:
wide skrev:
Är det helt säkert det??? sitter det inte ett orginal slutrör som är punktat på röret som kommer ut från dämparen?? Jag vat faktiskt inte så du har nog hel rätt men många bilar har ett "extra" slut rör orginal. :)

Det hänger bara en rostig snok snett neråt... :lol: ...

Så måste den bort??????..... :???:
Användarvisningsbild
av uno83
Om det bara är själva avgasröret som sticker ut så behöver det kapas en bit ja, annars kommer det att sticka ut för mycket om du sätter på slutröret, om det nu inte finns andra modeller, som går att skjuta på så långt att det inte förlänger nåt.
Användarvisningsbild
av wide
uno83 skrev:Om det bara är själva avgasröret som sticker ut så behöver det kapas en bit ja, annars kommer det att sticka ut för mycket om du sätter på slutröret, om det nu inte finns andra modeller, som går att skjuta på så långt att det inte förlänger nåt.
Att det förlänger gör inget, det nuvarande tittar ju knappt fram... :lol:
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]