Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Intressant tråd med mycket bra information! Jag skulle däremot vilja veta vad ni allmänt tycker om Pirelli Cinturato P7(kör själv en v60 My20 med dom däcken) och jag kan inte påstå att jag är nöjd. Har avverkat ca 350mil under sommaren och har åkt från syd till norr, det svenska vägnätet sätter verkligen däck och ljudisolering på prov. Rent subjektivt gillar jag inte känslan jämfört med däcken som satt på bilen som jag provkörde och ljudnivån kan gå från uthärdlig till hemsk beroende på underlag. Tyvärr kollade jag inte vilka däck som satt på demobilen, dock är dimensionerna lika, 235/45R18.

V60 är inte den tystaste bilen som går att få tag på men däremot upplever jag att bullret från däcken är väl högt och letar sig in i kupén.

Har hört gott om Michelin Primacy 3/4, och dom kammade hem första plats när Teknikens värld testade sommardäck. Under kategorin komfort fick Michelin Primacy 10 och Pirelli Cinturato P7 9.

Fler som upplever att Cinturato däcken är dåliga(känsla, buller etc)?
Kommer ett byte till Michelin Primacy dämpa bullret?
@Hankster,

Pirelli P7 är lanserades för 10år sen.(Förhoppningsvis har de uppdaterats under tiden)
Flera av Pirellis däck ligger efter konkurrenterna. Visserligen var mina P7 halvslitna och uttorkade när jag köpte bilen. Men de byttes bort ganska omgående.

Primacy är bra däck men de är touring fokuserade, finns mer grepp/prestanda att hämta.

Aha! Missuppfattade då.

Ska stå antingen 1031 eller 1041. Det senare[…]

Det tyder på att dina glidkolvsok spontan[…]

D6 vägrar starta

Hej ni som hade detta problem har ni hittat en l&o[…]