Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av falcon
vad lyfte dom bilen med? dom kan väl inte bara ha ryckt av fälgarna?
av S60AWD2.5T
och varför lämna hjulbultar, det går väll alltid åt?
Användarvisningsbild
av 58
Vad gäller volvos låsbultar så är dom helt meningslösa,på jobbet har vi 6st V70 av årsmodell -02 tom -05 och min hylsa från -05 passar till alla 6 bilarna så vem som helst med en sån hylsa har ganska stor chans att enkelt sno ens fälgar.Jag bytte mina hjullås samma dag jag tog ut bilen mot en sats från en däckmoj,det är säkert ingen garanti men jag tror inte risken är så stor att nån har en hylsa som passar iallafall.
av bult
58 skrev:Vad gäller volvos låsbultar så är dom helt meningslösa,på jobbet har vi 6st V70 av årsmodell -02 tom -05 och min hylsa från -05 passar till alla 6 bilarna så vem som helst med en sån hylsa har ganska stor chans att enkelt sno ens fälgar.Jag bytte mina hjullås samma dag jag tog ut bilen mot en sats från en däckmoj,det är säkert ingen garanti men jag tror inte risken är så stor att nån har en hylsa som passar iallafall.
Spelar ingen större roll vilka låsbultar man har, vill personen ha fälgen och har lite kunskap om hur det fungerar så plockar han av den, bästa sättet att skydda sig är larm med nivåreglering.
Användarvisningsbild
av Rirojej
Vågar snart inte ha fälgar.. visserligen kör jag 740 me gammla orginal fälgar man om jag bytar så lär dem nog försvinna... snart vågar man inte ha bil..

Men hur lyfte dem upp den ?
Användarvisningsbild
av Crille
Fick mina hjul stulna på min 740, men tack vare att jag hade larm på bilen ( ej nivåsensor ) så slapp jag självrisken. ingen självrisk vid stöld när larm finns monterat sa folksam. detta trots att larmet inte löst ut.

Samma sak när några klantar skulle slanga bensin från bilen. ( samma 740 ) då bröt de sönder hela bakskärmen för att få upp det låsta tanklocket. de lyckades aldrig komma åt någon bensin.
Blev riktining och omlackning av skärm samt nytt tanklock.

Stöldförsök = ingen skälvrisk enligt folksam.
Användarvisningsbild
av greeeken
De är väldigt lätt att få bort fälgarna även om man har 2-3 låssatser.
Hur man lyfter bilen? Med domkraft så klart.
det hela tar inte mer än 7-8 minuter.
Vill dom sno fälgarna så gör dom det även om det finns minor runt bilen
Användarvisningsbild
av G-kraft
Enligt mig så är volvos lås bultar värdelösa....

beklagar för vad du har råkat ut för och jag tycker du ska ha nivå sensor samt 2 olika lås bultar ej volvo fabrikat....men sedan så kostar låsbultar och nivå sensor , kanske bättre att gå loss på ett par 16 tums , men tycker det är tråkigt att man inte kan ha 17 Thor.....vad säger försäkringen ?

Att de lämnat bultarna betyder en sak , att volvo bultar är dåliga....samt känns som de retas med dig, att det va inte så svårt med bultarna,,,men va formen på bultarna förstörda eller !?

Om de inte är det så hade jag kontaktat mitt försäkrings bolag nämnt det med stölden och berättade att lås bultarna skruvades av utan skada och be de kontakta volvo och nämna detta....kanske finns nån garanti eller policy hos volvo att de ska vara jätte bra och inte kunna få loss utan att förstöra de....för om de inte är förstörda då betyder det bara en sak: Att de använt en annan volvo lås bult nyckel som passade dina......nämn det för volvo , eller ring konsument verket...men tror inte de kan vara till stor hjälp....
Användarvisningsbild
av greeeken
JA finns ju ett sätt.
Skruva loss fälgarna varje gg o ta med som hem
Men hur br ä det

Vi får hoppas att det kommer en uppdatering […]

Vilka motorer var våt kamrem?

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker[…]

Vuxen i 3e sätesraden XC90

Om Sharan har mer plats? Vi åkte 7 pers i en[…]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

På min 745-a byttes kompressorn (till en beg[…]