Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av blizzy
våtslipa först försiktigt med ett 2000 papper,sen polera.
Användarvisningsbild
av sinus
Inte smart o våtslipa om man inte vet vad man gör, finns risk att han får större/fler märken än nu.

Klart ibrahim får pröjsa om ha nu har gjort skadan och det lyckas gå hem hos f-bolaget.
av DanneF
Uppdatering: försökte ringa min handläggare idag, då hade hon precis gått på semester, kommer åter den 7/8.

fick prata meden annan kille iställe o han sa att dom skickat brev till hans försäkringsbolag men inte fått nå svar.

en annan lite mindre rolig sak är att i förrgår fick ja ett nytt dörruppslag som ja fick polerat igår och idag var ja hos skydent i upplands väsby som tryckte ut den lilla bucklan åt mej.

tur att man fick tag i killen som gjorde det.. vi skall göra upp i godo.
Användarvisningsbild
av michael561
DanneF skrev:Uppdatering: försökte ringa min handläggare idag, då hade hon precis gått på semester, kommer åter den 7/8.

fick prata meden annan kille iställe o han sa att dom skickat brev till hans försäkringsbolag men inte fått nå svar.

en annan lite mindre rolig sak är att i förrgår fick ja ett nytt dörruppslag som ja fick polerat igår och idag var ja hos skydent i upplands väsby som tryckte ut den lilla bucklan åt mej.

tur att man fick tag i killen som gjorde det.. vi skall göra upp i godo.
Verkar som du får börja parkera i mitten på två rutor om det forstätter så här... :???: Förstår mycket väl att det känns surt...skulle själv reagera likadant och då är min bil 7 år gammal ;) Hoppas att det löser sig för dig i alla fall.
Tycker all sådan här form av "vandalism" är bedrövlig... stod två snorungar på en bro ovanför en väg och kastade stora isklumpar på bilarna...som tur var så missade de min bil med någon cm, men j*klar vad arg jag blev, gasen i botten och letade reda på ungj*klarna och jag tror inte de gör om det igen i alla fall :lol:
Användarvisningsbild
av wendtan
Bevisbördan är ju alltid svår, vad är de som säger att killen i den solblekta 740n var orsaken till din parkeringskada? Vad är de som säger att det inte var en tant i 60 års åldern som körde mercan? Eller för den delen någon annan som nyttjade parkeringsplatsen imellan mercan och 740n?

Tyvärr finns det avundsjuka mäniskor som ser något form av nöje att skada nyare/välvårdade bilar. Men min fd bil, Bmw 330 Ci så märkte jag framförallt av detta. Jag parkerade 250 meter från alla andra bilar på köpcentrum, men likväl kunde de stå en rishög bredvid min bil när man kommer ut. Det är rent jävulskap man sysslar med när man gör så. Min t5:a verkar klara sig bättre från dessa vardagsvandaler, misstänker att den inte väcker samma känslor som en 330 Ci :)
av _hagitch_
sinus skrev:Inte smart o våtslipa om man inte vet vad man gör, finns risk att han får större/fler märken än nu.

Klart ibrahim får pröjsa om ha nu har gjort skadan och det lyckas gå hem hos f-bolaget.
jodå det går bra...bara man är försiktig...har gjort så på flera repor på bilen..
Användarvisningsbild
av Rirojej
Verkar som avundsjuka går ja.. farsans bil en ny mitsubishi lancer e ju vadaliserad lite här å var :s tryck in märke på motorhuv.. dragit nyckel längs sidan mm.. lite bucklor här å var är en sådan .. http://www.blocket.se/vi/7405555.htm?ca=11_s samma färg å allt .. har hittat upplsga på min 740 med... hatar sånt
av DanneF
asså grejjen är den att jag väljer o parkera långt bort o är väldigt försiktig me mina val av p plats.

sedan har ja 2 vittnen så att han i 745an inte kan påstå att han inte var där.
av DanneF
wendtan skrev:Bevisbördan är ju alltid svår, vad är de som säger att killen i den solblekta 740n var orsaken till din parkeringskada? Vad är de som säger att det inte var en tant i 60 års åldern som körde mercan? Eller för den delen någon annan som nyttjade parkeringsplatsen imellan mercan och 740n?

Tyvärr finns det avundsjuka mäniskor som ser något form av nöje att skada nyare/välvårdade bilar. Men min fd bil, Bmw 330 Ci så märkte jag framförallt av detta. Jag parkerade 250 meter från alla andra bilar på köpcentrum, men likväl kunde de stå en rishög bredvid min bil när man kommer ut. Det är rent jävulskap man sysslar med när man gör så. Min t5:a verkar klara sig bättre från dessa vardagsvandaler, misstänker att den inte väcker samma känslor som en 330 Ci :)
asså mercan stod på andra sidan av min bil, p platsen som 745an tog var ledig när jag parkerade o det fann got med utrymme.
Användarvisningsbild
av wendtan
Ok, men vad menar du att dina vittnen bevittnade? att de stog en bil där eller att personen ifråga gjorde skadan på sin bils sida?
Vad är det som säger att en annan bil inte gjorde skadan och att 745:an anlände efter?

Jag tror chansen att han erkänner att han skadat din bil är mikroskopiskt liten om jag skall vara ärlig.

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteribyt[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

Aha, tänkte mer att det kanske fanns nå[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]

Huvvajer

Toppen tack det ska kollas upp.