Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av JörgenB
ThomasT skrev:Visst, fungerar bra tills man hamnar i en knivig situation och de tar fram sitt sämsta beteende... och så slutar det illa...
Säkert, men dom är fortfarande bättre än svärfars 10år gammla bridgestone som sitter på hans bil, då bilen rullar lite.
Sånna däck finns det många ute på våra vägar.
av Lövet
De är definitivt bättre än ett par 3-4 år gamla Michelin med 4mm mönster också som folk gladeligen åker runt på. För det är ju "minsann märkesdäck".
av yuphin
jojjeblom skrev:
yuphin skrev:Kan jag köra med andra däck än 215/65/16? det verkar vara en ovanlig dimension i och med att det är sällan man hitt5ar den i reklamblad och prislister...även på bythjul.com fanns det väldigt få av den storleken. kan man köra med 205 däck eller är 215 minimum?
http://www.nordendack.se/Sommardack_16_ ... 6/cat/5785

Här finns det 215/65-16'' att välja på.

Finns det några av däcken i länken ovan som är av bra kvalitet?
Användarvisningsbild
av Funk
Hankook K-405 körde frugan på tidigare, bra däck på alla sätt och vis... ser ut exakt som k-406 i länken så troligen är det bara en vidareutveckling.
Personligen kör jag på Duro fast en sportigare variant som heter DP-3000 (225/40-18), som jag är nöjd med. Våtgreppet är väl en aning sämre än de bästa, men fullt tillräckligt.

/Thomas
av yuphin
Funk skrev:Hankook K-405 körde frugan på tidigare, bra däck på alla sätt och vis... ser ut exakt som k-406 i länken så troligen är det bara en vidareutveckling.
Personligen kör jag på Duro fast en sportigare variant som heter DP-3000 (225/40-18), som jag är nöjd med. Våtgreppet är väl en aning sämre än de bästa, men fullt tillräckligt.

/Thomas
Tack :) då blir det nog dessa däck
Volvo S60 T3 2012 bytesråd

Har nu provkört den men måste säga[…]

Tysta sommardäck V90

Efter en resa på 240mil ner och tillbaka fr[…]

Kan vara så. Värt att tänka p&arin[…]

V50 T5 oljeförbrukning

M1 FS 0W40 är så top-end olja det g&ari[…]