Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
StringerBell skrev:
Funk skrev:Jag tror att de flesta som svarar i denna tråden skulle rekommendera eget arbete, vi som är hobbyrekondare eller halvproffs föreslår lite eget arbete..
Men skall man låta någon annan göra jobbet så spelar det mindre roll vilken kedja dom tillhör, det är långt viktigare att dom är duktiga på det dom gör än vilka kemikalier dom använder. Det spelar liksom ingen roll om lackskyddet är bättre om underarbetet/poleringen är sämre och t.ex är fullt av hologram eller polerrosor.
En anledning till att lämna bort det är också att inte riskera att själv orsaka (dessa) skador.
Enbart delvis sant..., för med en en dubbelhuvudmaskin och normala polermedel är man väldigt safe av flera anledningar.

/Thomas
Användarvisningsbild
av StringerBell
Funk skrev:
StringerBell skrev:
Funk skrev:Jag tror att de flesta som svarar i denna tråden skulle rekommendera eget arbete, vi som är hobbyrekondare eller halvproffs föreslår lite eget arbete..
Men skall man låta någon annan göra jobbet så spelar det mindre roll vilken kedja dom tillhör, det är långt viktigare att dom är duktiga på det dom gör än vilka kemikalier dom använder. Det spelar liksom ingen roll om lackskyddet är bättre om underarbetet/poleringen är sämre och t.ex är fullt av hologram eller polerrosor.
En anledning till att lämna bort det är också att inte riskera att själv orsaka (dessa) skador.
Enbart delvis sant..., för med en en dubbelhuvudmaskin och normala polermedel är man väldigt safe av flera anledningar.
Jaha, men man skall ändå vara orolig att vissa bilvårdsfirmor kan orsaka dessa? Låter motsägelsefullt.

Själv håller jag mig bara till de stora firmorna, i mitt fall Mr Cap. Just den franschisetagaren jag hade senast kommer jag dock inte ha nästa gång.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Börjar bli för mycket tjafs i denna tråden nu.
Låser tills vidare så får vi se vad som händer när jag diskuterat med övriga Moderatorer/Admins.
Användarvisningsbild
av crumpets
Med anledning av en rapportering på en i mitt tycke död tråd kör jag en mussolinimoderering och tar bort -ALLT- blaj.

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]