Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Gizz skrev:
grammse skrev:hoppas på bild lackad och monterad :D
Visst ska du få se det. Kanske till och med gör en lite guide för hur jag monterar den. Får väl se hur det blir. Men bilder på det färdiga resultatet blir det med största sannolikhet.
Blir det någe mera skoj på kärran :?:
Användarvisningsbild
av Gizz
grammse skrev:
Gizz skrev:
grammse skrev:hoppas på bild lackad och monterad :D
Visst ska du få se det. Kanske till och med gör en lite guide för hur jag monterar den. Får väl se hur det blir. Men bilder på det färdiga resultatet blir det med största sannolikhet.
Det vet man ju aldrig. :) Jag har inte något direkt planerat. Funderar på kromade handtag.
Användarvisningsbild
av Nexus
Gizz skrev:
grammse skrev:
Gizz skrev: Visst ska du få se det. Kanske till och med gör en lite guide för hur jag monterar den. Får väl se hur det blir. Men bilder på det färdiga resultatet blir det med största sannolikhet.
Det vet man ju aldrig. :) Jag har inte något direkt planerat. Funderar på kromade handtag.
S A M :s frontspoiler såg inte så dum ut till s80:in. men den kosta en slant :wink: .
Användarvisningsbild
av Gizz
northernlight skrev:Nu har jag också beställt en likadan vinge.....hoppas att det blir bra bara..
Hur har det gått med lackning och sådant?? INTRESSERAD!!! :wink:
Kul att någon mer än jag fastnade för denna vinge. ;) Jag tycker att resultatet verkar lovande efter provmonteringen.

Vingen är lackerad. Den befinner sig 8 mil ifrån mig så jag har inte hunnit kolla på den sen den blev torr. Lackerade den hemma hos farsan som bor en bit bort. Men till helgen blir det montering. Ska försöka ta lite bilder på monteringsarbetet. Farsan sa att resultatet blev bra. Så nu ligger den och väntar på att få monteras.

En sak som är lite konstig var att skruvarna (fick med 2 st) inte var rätt storlek så dessa är utbytta emot lite längre och grövre bultar istället. Sen har jag inhandlat dubbelhäftande tejp på mekonomen att fästa vingen lite extra med. Det är 4 hål i vingen men jag ska se ifall det räcker med att skruva den i 2 hål till att börja med iaf. Ska försöka fixa 2 st lite större brickor också så att trycket ifrån bulten fördelas på en lite större yta. Jag vill undvika en bula där bulten skruvas in.

Men som sagt jag återkommer senare med bilder. :)
Användarvisningsbild
av Gizz
Det blir inte någon montering av vingen i helgen. Är så j-vla trött på att inte få till lackeringen. Hade ett bra resultat fast med några flugor eller större dammkorn som lagt sig på ovansidan. Tänkte att vi slipar ner lite och drar ett lager till. Nu börjar problemen hopa sig. Tog slut på all färg tack vare olika misslyckade försök att få på färgen med rinningar och annan skit. Slipade ner och testade att klarlacka vingen för att få upp lystern. Blev ganska bra men det blev matt på lite fläckar. Testade med ett lager till nu blev det matt på andra ställen och till råga på allt tog även klarlacken slut.

Orkar inte tänka på skiten mer. Frågan är väl va fasen det kostar att lämna iväg skiten. *Trött på strulet nu.*
Användarvisningsbild
av Nexus
Gizz skrev:Det blir inte någon montering av vingen i helgen. Är så j-vla trött på att inte få till lackeringen. Hade ett bra resultat fast med några flugor eller större dammkorn som lagt sig på ovansidan. Tänkte att vi slipar ner lite och drar ett lager till. Nu börjar problemen hopa sig. Tog slut på all färg tack vare olika misslyckade försök att få på färgen med rinningar och annan skit. Slipade ner och testade att klarlacka vingen för att få upp lystern. Blev ganska bra men det blev matt på lite fläckar. Testade med ett lager till nu blev det matt på andra ställen och till råga på allt tog även klarlacken slut.

Orkar inte tänka på skiten mer. Frågan är väl va fasen det kostar att lämna iväg skiten. *Trött på strulet nu.*
Jag betalar 500 hos en lackfirma här i stan för lack av vinge. 400 för 4 st stänkskydd. Tycker jag är bra pris och bra blir det oxå :D
Användarvisningsbild
av Gizz
grammse skrev:
Jag betalar 500 hos en lackfirma här i stan för lack av vinge. 400 för 4 st stänkskydd. Tycker jag är bra pris och bra blir det oxå :D
Är det ett "kompispris" eller ett vanligt pris?
Användarvisningsbild
av Nexus
Gizz skrev:
grammse skrev:
Är det ett "kompispris" eller ett vanligt pris?
stänkskydden var med " kvitto". De har vissa helger i månaden de gör lite "svart jobb" och då gäller det sammla på sin en bunt prylar som man vill ha lite färgglada :D :D

Men säg en lackfirma som det inte går att få utan kvitto hos :wink: :wink:

Men de har överlag bra priser. 700:- för lack vinge till v70 med kvitto.
Det är ett stort företag ingen garage lackare.
Användarvisningsbild
av Gizz
grammse skrev: stänkskydden var med " kvitto". De har vissa helger i månaden de gör lite "svart jobb" och då gäller det sammla på sin en bunt prylar som man vill ha lite färgglada :D :D

Men säg en lackfirma som det inte går att få utan kvitto hos :wink: :wink:

Men de har överlag bra priser. 700:- för lack vinge till v70 med kvitto.
Det är ett stort företag ingen garage lackare.
Farsan skulle ge det en försök till nu i veckan. Skulle skaffa en annan färg och dra på ett lager med grundfärg på vingen. Tror faktiskt att den grundfärg som var på vid leverans inte funkade ihop med den 2 komponentslack som vi la på. Vi får väl se hur det blir.

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]