Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Teemu
lyx med nya fälgar. En annan måste ju börja med att göra rent ordentligt efter förra ägaren innan det blir något vax.
Användarvisningsbild
av kez_style
Teemu skrev:lyx med nya fälgar. En annan måste ju börja med att göra rent ordentligt efter förra ägaren innan det blir något vax.
Kolla http://www.nassjodack.se dem är myckkkeeeeet billig jämfört med andra dessutom riktigt snabba svar från dem.
mina skickas imorgon förmiddag :D :D :D
av Teemu
jodå, känner till dom sedan innan. Men jag har dock redan 16" tummare till vinterhjulen och 17" till sommarhjulen. Så nya hjul är inte aktuellt nu iaf. Skall på med dragkrok och eventuellt toning.
Användarvisningsbild
av kez_style
Hur är det nu?

Brukar ljudnivån öka med 18"? och kommer komforten bli mycket sämre med 18" istället för 15"... blev lite orolig när jag fick däcken... dem va stooora :)
av Teemu
ljudnivån kommer fortfarande bero väldigt mycket på vad du har för däck. Och visst kommer det att bli stötigare än med 15". Fast jag upplevde 17" som betydligt behagligare än 15" vi hade. tyckte 15" kändes svajiga.
Användarvisningsbild
av kez_style
Teemu skrev:ljudnivån kommer fortfarande bero väldigt mycket på vad du har för däck. Och visst kommer det att bli stötigare än med 15". Fast jag upplevde 17" som betydligt behagligare än 15" vi hade. tyckte 15" kändes svajiga.
Va bra, jag har valt Goodyear GSD3 F1 (läste någonstans dem ska vara bland det bästa däcken på marknaden)... vet du något om dessa?
av Teemu
har ingen erfarenhet utav dom däcken...
Användarvisningsbild
av Bosa
kez_style skrev:Va bra, jag har valt Goodyear GSD3 F1 (läste någonstans dem ska vara bland det bästa däcken på marknaden)... vet du något om dessa?
Kanske inte det allra bästa på marknaden men att det är ett riktigt bra däck är det ingen tvekan om, sen så är det väl så att bästa däcket är svårt att kora. Finns det egentligen nåt däck som är bäst inom alla kategorier? F1 är säkert bäst för en del medans ett annat däck är bättre för någon annan, beror helt och hållet på vad man ska använda däcket till. :)
Det går ju att få de F1:an till riktigt vettiga pengar också så jag tycker du har gjort ett mycket bra val. Funderar själv på de däcken till sommaren alternativt Dunlops SP9000 om jag inte är ekonomisk och åker på de 15"are som följde med bilen och som går två-tre somrar till. Men man har ju noll karaktär vad gäller fälgar och däck så 18"are är inte omöjligt till sommaren. :)

EDIT: Jag åkte på första generationen av F1 och var mycket nöjd med dem så du kommer säkerligen att bli kanonnöjd. :)
Användarvisningsbild
av kez_style
Tack Bosa,

Det var roligt att höra att någon kände till dem däcken ;)... jag pratade med en kompis som tyckte att jag gjorde ett sådär val. Han rekomenderade mig några pirelli :)... jag tycker du ska statsa på 17-18" däck till sommaren än 15" d höjer bilens look avsevärt... :D
Användarvisningsbild
av Danneman
19" höjer bilens look ännu mer :)
:P :P

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]