Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
kez_style skrev:Snart komer min tonas hos dem :) Har du valt mörkaste filmen på V50n? Någon som har bild på 25% ljusinsläpp?
Japp.. jag valde mörkaste på alla fem rutorna..

Det är inte så mörkt som man tror att det ska bli då man ser ut väldigt bra men näst intill omöjligt att se in :mrgreen: .. mörka nätter kanske det är liiite svårt att se ut men absolut inga problem nu.. inte ens i skymning.
Användarvisningsbild
av Orfeous
Här i Umeå på Umeå Solfilm tar han lite över 4000kr inkl borttagning av paneler osv..
lämnar ett visst års garanti också.

detta är för mina S40 från B-stolpe och bakåt alltså 3st rutor +2 små.

Att göra själv är alltid ett fipplande så att lämna in funkar bra o blir oftast bra :)
jag ska boka tid här framöver så får vi se vad de blir för någon grad av toning..
vet inte vad som passar bäst på min vinröda S40.. om lite ljusare eller rent av mörkare är finare eller nåt mellanting

förslag?

Bild
Användarvisningsbild
av Orfeous
nu är tiden bokad.. blir slutet av nästa vecka o priset blir 4000kr inkl borttagning av lister,kåpor o annat.. inkl 5års garanti eller hur de va.
han tyckte jag skulle ta en 20% film till min vinröda bil eftersom den ger en bättre helhetslook annars blir det som en vägg med svart eftersom inte framrutorna tonas.
eftersom jag vill prioritera att få in mindre värme i bilen av solen så tyckte han att den var väl en optimal film.
jobbet skulle ta drygt 5 timmar kanske.
Användarvisningsbild
av kez_style
Nu är toningen för min S80 gjord och jag är riktigt nöjd med arbetet!
Bild

Hann bara ta bild på baken då batterierna dog (var på fest dagen innan)
Min toning gjordes i Uddevalla hos Suntech väst...samma solfilm som solfilmsmontage.
av dwalle
Tjena, tack till er som är nöjda med oss på Solfilmsmontage.se
Kul att läsa, kanske inte som det skrivs att jag är lite äldre och kort. :D
Häslningar // Daniel GBG SOLFILMSMONTAGE
Användarvisningsbild
av CarMan
det finns en massa olika sorters solfilm, skiljer på färg, men också på hur mycke värme & uv ljus de släpper in, samt hur reptålig filmen är m.m.

så man får ofta vad man betalar för...
Användarvisningsbild
av Orfeous
min bil blev riktigt bra! men är rätt varm inne i bilen ändå en strålande sommardag :D
man får öppna dörren en en halv minut innan man ska sätta sig för att inte få den där värmechocken :D
Användarvisningsbild
av CarMan
Orfeous skrev:min bil blev riktigt bra! men är rätt varm inne i bilen ändå en strålande sommardag :D
man får öppna dörren en en halv minut innan man ska sätta sig för att inte få den där värmechocken :D
håll in upplåsningsknappen på fjärrkontrollen i 4 sek när du närmar dig bilen.
Användarvisningsbild
av CarMan
det finns nästintil helt genomskinlig solfilm man kan sätta på bilen/huset eller vad man vill. som minskar värmeinsläppet om man nu vill ha bort endast detta...
av Larzan
CarMan skrev:
håll in upplåsningsknappen på fjärrkontrollen i 4 sek när du närmar dig bilen.

Vad startar det för funktion?

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]