Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Firestone är stora i USA men har inte gjort några ordentliga avtryck i Europa. De är nästan aldrig med i däcktester här så det är väldigt svårt att uttala sig om dem.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja jag tycker att det överhuvudtaget är svårt att hitta tester på lite billigare däck.
Brukar ju mest vara Mischelin, Nokian, Pirelli och de andra stora (och dyra) som är med.
av jumu01
Tomas88 skrev:Ja jag tycker att det överhuvudtaget är svårt att hitta tester på lite billigare däck.
Brukar ju mest vara Mischelin, Nokian, Pirelli och de andra stora (och dyra) som är med.
Det beror på vart du söker faktat ifrån, t.ex Vi bilägares tester brukar ha med budget däck som har placerat sig någorlunda högt i tester ( tänkte på Debica som placerades sig 3:a men det var flera år sedan iof i slutet av 90-talet). Medans Autosport och Teknikens värld har oftast bara väldigt kända märken. Håller dock med om att tester med däck från budgetsegmentet är betydligt tunnare än välkända märken.

Kan det bero på att däcktillverkarna slantar upp pengar till de som testar däcken och att detta gör att budgetsegmentet inte har ekonomiska resurser för att delta i dessa tester (man kan ju bara undra?).
Användarvisningsbild
av Tomas88
Kanske är det så. Nu är i alla fall däck beställda.
Det blev Maxxis 205/45 17 för 900 kr/st
Användarvisningsbild
av Bosa
Köpte nya sommardäck i slutet av sommaren 2007, blev Continental Premiumcontact 2 och var riktigt nöjd med dem. Lite högre vägljud än de gamla Michelin Primacy jag hade innan. Däremot så höll de dåligt, är bara att köpa nya nu till sommaren för de är slitna runtom. Blir inte Continental igen pga att de inte höll längre.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Tomas88 skrev:Kanske är det så. Nu är i alla fall däck beställda.
Det blev Maxxis 205/45 17 för 900 kr/st
Blev det inte alls. Det blev Hankook i stället 1100 kr/st.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jasså du Tomas det blev andra däck ändå, vad gjorde att du ändrade dig?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Det var att de inte kunde få hem Maxxis i den dimensionen och vi hade avtalat innan att om de inte fanns så skulle de bli Hankook.
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]