- tor 07 aug 2008, 16:17
#209251
Intressant att om du åker så mycket att du inte förstått den säkerhetsmässiga betydelse som belysning innebär. Att experimentera med detta på egen hand är förkastligt. Att du ens överväger att utsätta andra för den fara som konverterade halvljus innebär gör mig riktigt irriterad. Just V70/S70/C70 är ett ypperligt exempel på en bil som man ska låta bli att xenonkonvertera. Jag har sett ungefär 10 st sådana konverteringar och alla bländar! Det tar 1 sekund att se om dessa gjort konverteringar och det beror på att reflektorn inte är gjord för detta. De får suddig, diffus ljusbild och stickstrålar. Att idioterna som konverterar dessa lampor (för det är vad de är) dessutom ofta stoppar in 8000K lampor i dem understryker vilka typer av människor det handlar om. Stoppar man in sådana lampor är man inte ute efter bättre ljus utan endast att se "tuff" ut.
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i