Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Bild

Så här??
Bild

Inte världens bästa bilder men man ser flammigheten i lacken. O ja bilen var nytvättad inann jag åkte hem efter kameran :!:
De borde ju ha sett en sådan miss själva innan det lämnade bilen till kund. :-(O)
Fattar dom inte att de som lämnar in till rekond oftast är petiga människor och att deras arbete kommer att granskas noga efteråt? Speciellt på en helt ny bil.
REKLAMERA!!!!

Tyvärr så är det många lycksökare i polerar-branchen, men är man ansluten till ett Mr Cap, Permashine eller Ditec-center borde man inte lämna ifrån sig ett sådant resultat.
Hoppas nu att de har lite yrkesstolthet och fixar bilen till nyskick.
Skickade iväg ett mail till ditec centralt nu hoppas verkligen dom tar tag i detta.
Lämnar inte in bilen till detta center igen utan att det finns folk som kan polera på plats har retat upp mig ganska kraftig på detta och det stör mig bara mer och mer.

Mailet som jag skickade lyder som följande.
Hoppas dom tar detta seriöst och hör av sig illa kvickt.

Hejsan jag har haft bilen inlämnad på ett ditec center och är allt annant än nöjd.

Bilen i fråga hade gått 20 mil och var 6 dagar gammal. Alltså en så gott som fabriksný bil.

När jag hämtade bilen från erat center så har jag en massa polerrosor och små små repor i hela lacken.

Bilen ser rent ut sagt fördjävlig ut, Jag har bokat upp en tid på tisdag med detta center men efter att ha synat bilen lite mer så vågar jag faktist inte lämna in den på detta ditec center igen.

Jag har även visat upp bilen för en lackerare och ett annat rekond bolag vilka säger som mig att detta är under all kritik.

Jag hoppas och önskar att ni kan skicka ut en kontrollant som får inspektera detta och ta ett samtal med detta ditec center, Jag och även andra fackmänn kan inte förstå att ett seriöst bolag kan lämna ut en bil till kund som ser ut som denna.

Jag har inte nämnt för någon än vilket bolag som har utfört denna behandling utan hoppas och önskar att ni kan lösa detta på ett smidigt sätt. Men som sagt så vågar jag någ inte lämmna bilen till detta center igen utan att det finns riktiga proffs med.

Hoppas på ett snabbt svar och en smidig lösning.

M.v.h mojja
Ingen vacker syn det du fått med på bilderna. :evil:

Jag förstår inte riktigt vilket samvete denna lycksökare till stationschef på Ditec Karlskoga har, men om han har varit och sett bilen och inte fattat att detta är ett skitjobb så måste man fundera på om han är synskadad eller rent ut sagt imbecill.

Du gör helt rätt mojja att inte lämna in den till Ditec i Karlskoga igen, hoppas Ditec nu central låter en välrenomerad Ditec anläggning ta hand om din bil samt att de tar alla merkostnader för tidigare gjorda skitjobb samt merkostnader som detta extra arbete innebär för dig (dom skulle även bjuda dig på efterbehandlingen som skall göras efter 18 mån också).
Steff 99 skrev:Kan företaget polera och använder rätt medel så blir bilen (lacken)bara bättre o bättre ju mer den poleras
Ehhhh , bättre och bättre ??? Inte bara, den blir ju tunnare och tunnare också, inte så kul att ha en sprillans ny bil och polera den 3-4 ggr. Varje runda tar ju på klarlacken.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Nej precis märkte det. Nu är den bytt oc[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]

Jaha men om man tar bort bara laddaren, kommer d[…]