Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Islandern
Insjö78 skrev:Prova att blanda ut 10% alkalisk avfettning i vatten, spraya på mattan inte på skinnet (vet inte hur det skulle fungera har inte vågat prova) ta en pensel och gnugga runt sen våtdammsuga upp det. Fyll upp en glasburk typ sylt burk till hälften med ättika låt stå i ett dygn. Sen tror jag att du får väck lukten ;-). Om du nu får tag i våtdammsugare :-) . Hur som helst lycka till!
Tack för det, då får jag köra på med detta.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Erik Å
Det kanske inte är så dyrt att ta hjälp av en rekond-firma för vattentvätt och tork.. om man redan har gjort grovjobbet själv.
av Islandern
Insjö78 skrev:Nyfiken om hur det har gått? ;-)
Hej!
Jag ger en snabb sammanfattning om vad som hände i slutet på helgen.

Tyvärr hittade jag ingen våtdamsugare på söndagen, och samtidigt ringer min arbetsgivare - blev tvungen att sticka på utlandsjobb med kort varsel ett tag.

Detta sammantaget gjorde att jag insåg att jag aldrog kommer hinna slutföra detta själv.

Körde ner till Ditec (Göteborg, Sisjön) i måndag morses för konsultation innan jag åkte.

Han tyckte förjobbet var bra gjort men för att ta sig ann det ville de själva göra om jobbet från grunden för att veta att de inte missat något (vilket jag kan förstå även om jag lagt så många timmar hittils). Summa summarum, det skulle gå på ca 7000.- + moms. Han sa att det vanligaste är att kunderna kommer in via försäkringsärende.

Vände mig till Volvia (Trygghetspaket) och de skulle ta skadan. Så en kompis ska lämna in bilen snart är planen när et passar.

Förresten, tips på bra och tillförlitliga recondare i Göteborg för sanering så säg till! Dessa ska man välja själv...

Jag kan berätta hur det går sen.

Tack för alla tipsen i tråden ovan förresten :)

av bjorn_and
Jösses, hade jag fått använda försäkringen varje gång mina barn skydde i bilen så hade min premie blivit skyhög till slut :)

Lycka till!
av Islandern
Ja och det var ex moms och de höll igen lite eftersom rätt mycket "grovjobb" var gjort.

Dyker de inte upp något rekommenderat innan dess så får vi en noggrannare beräkning på kostnade på Torsdag. Inte för att det nu spelar mig jättestor roll men kan vara intressant för andra att veta kanske.

av Islandern
bjorn_and skrev:Jösses, hade jag fått använda försäkringen varje gång mina barn skydde i bilen så hade min premie blivit skyhög till slut :)

Lycka till!
Jag tror att detta med förhöjd premie vid nyttjande är borttaget. I alla fall på LF. Den höjs bara om det är uppenbart att den missbrukas. Kommer ihåg detta sedan jag frågade efter att jag lagade en parkeringsskada på gamla bilen om mon premie skulle höjas då men icke. Premien baseras tydligen på område / stad mm?

Tror Volvia har två nivåer? En om du varit med om något inom de två sista åren.

Det blev lite off-topic och det sitter säkert någon som är duktigare är mig på försäkringsärenden här.

Lite uppföljning: Bilia i Sisjön lö[…]

Lagret på ingående axeln I växell[…]

Vägmätare saknas

Aha, tack Spock, det förklarar det! Jag trodd[…]

240 startar inte

😀😀😀