Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Alexas
18" på vintersulor alltså. Det va inte illa :D

Jag fick med Continental ContiCrossContact Winter på mina 16" alu-fälgar. Hittar inte ett enda svensk test på dessa :(. Återstår att se hur de klarar sig. Annars får de ersättas om de inte känns stabila!
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Alexas skrev:18" på vintersulor alltså. Det va inte illa :D

Jag fick med Continental ContiCrossContact Winter på mina 16" alu-fälgar. Hittar inte ett enda svensk test på dessa :(. Återstår att se hur de klarar sig. Annars får de ersättas om de inte känns stabila!
Kan inte ha mindre än 17tum på XC90 men även det ser litet ut så bytte upp till 18tum hade gärna haft 19tum men kändes som blir så jävligt onödigt dyra.
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Hankook är då mycket tystare från ny den behöver då inte köras in. Hakka 8 lever ju om som fan -3 ute idag. Men nästa vecka då är dom inkörda vad skönt att det då blir tyst.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Det låter som du borde köpt hankook :) 190 st dubbar är nog knappast nåt som rullar obemärkt. Sist jag hade nokian (7) tog jag av dom och bytte ut dom så jag är inte nån märkesfanatiker heller. Men det är mycket dubbar, och det låter mycket.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Det reagera jag också på att t.ex Vi Bilägare skriver att "Bullernivån är bland de tre bästa", när det i själva verket låter som ett flygplan inne i bilen :wink: Dock blir det ju tystare när vintern kommer

/Kalle
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Exakt jag gick nu på testerna och köpte Hakka 8 för ska ju vara så bra på allt. kört i flera år på mina bilar Hankook har nu 2st på gården med Hankook och dom går tyst mot Hakka 8 dom lever ju om som fan. Så i mina öron skulle den inte kunna vinna över Hankook i ljudnivå.

Så här säger aftonbladet senaste test av Hakka 8 men trots många dubbar är däcket inte (SÄRSKILT BULLRIGT) och rullmotståndet är lågt.
så det finns en antydan där till att den lever om.
Styrledsverktyg

Funkade med detta verktyg till en s60-03 iaf

Däck till Volvo 245 GLT

"SPECIAL SPARE" kallar Volvo reservhjule[…]

Vill göra en rättelse!!! Det var en blan[…]

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju tyck[…]