Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Sierra94 skrev: Och att kunna tvätta bilen fadt det är kallgrader är kalas. För det är ju när saltet verkar ute man vill kunns spola av.
Två frågor:
- Fryser inte bilen ihop fullständigt efteråt?
- Hur mår en vattenslang/vattenutkastare av att köras i minusgrader?
Användarvisningsbild
av Sierra94
Jag tar vatten inifrån mitt garage genom en slangvinda jag har monterat enbart för att kunna dra ut och ha till tvätten. Sen kör jag såklart in bilen så den får torka över natten. Men i övrigt så står den ute.

Men att tvätten tinar bort is och snö och gör att skiten försvinner är guld värt. Försök tvätta en isig bil med kallvatten när det är -5 med högtryck. Det går knappt. Allt fryser och det blir bara mer och mer is. Kör du däremot på 90 gradigt vattet så blir plåten varm och vattnet hinner rinna av.
av Lövet
Ok. Vatten kan jag ta inifrån men garaget är för trångt för annat än småbilar :( Framförallt med barnvagnar motorcyklar och annan skit jag måste ha därinne.
Användarvisningsbild
av Sierra94
Som här då ;-) men över natten har jag då plats för nån av våra. Tycker det är värt det för att de ska bli rena nån gång i veckan och fortfarande kunna bruka utan att behöva kofot dagen efter.

Har tom plats för en saxlyft inne i mitt garage så allt man gör är numer väldigt bekvämt.

Bild
av Lövet
K5 lätt!
av Lövet
Mer vattenmängd, högre tryck. Kan inte hitta någon fördel med K4 och skiljer det bara 400kr så.

Mig veterligt finns det ingen lastbalanserare f&ou[…]

V70 2011 D3, bränslefiltret byttes 12000 mil,[…]

Byta tryckgivare turbo

De är automat

Har du provkört bilarna? I mitt tycke är[…]