- sön 17 aug 2014, 14:40
9227 och kraftiga rubbbingmedel och oxidbortagare.
Det fins många fina maskiner idag men en mussepiggmaskin är en billig investering och gör jobbet lika bra som en orginal Cyclo.
Jag körde med exenterslip förr om åren men föredrar mussepiggmaskinen alla dar i veckan, men smaken är som baken.
mortimer skrev:Roterande är mer för ren rubbing, jag har kört med mussepiggmaskin i 15år och föredrar det, till kraftig rubbing har jag en MakitaDroopy skrev:Trissorna som föjler med maskinen kan du slänga, de är aldeles för mjuka. Använd gula, de kan du använda till i stort set allt, men vill du vara nogrannare så ta svarta till lackskyddet.Känns som vi ligger på samma nivå, eller har samma avsikter.
Kör med Sonax du, det är helt ok, testa dig fram. Annars är Autosmart Mirror Image ett bra allround polisch om lacken är i hyffsat skick. sprita är ochså överkurs för en nybörjare, se till att ha liiiite medel när du jobbar, annars blir det flammigt.
Som sagt, testa dig fram, det fins så många olika fabrikat idag på medel och div lamusslkuddar osv osv, det är bara att testa själv som gäller.
Ska du ändå beställa maskinen från BBV kan du ju passa på att köpa lite medel ochså, Menzerna som XC90 rekomenderar är ochså bra medel, och framförallt enkla att jobba med.
Jag räknar mig som nybörjare; har polerat och vaxat par bilar i mina yngre dagar men bara för hand.
Maskinen köper jag inte från BBV.
De olika rubbingarna m.m.. som omnämns häri kostar lite mer än vad jag vill lägga på bilen just nu. Får bli när jag tränat och fått in snitsen om ett antal år. Sonax köpte jag billigt i Ullared men köper även den andra polishen som jag refererade till; kan vara värt att prova bägge.
Är det rätt med denna typ av maskin eller skulle en roterande för en nybörjare ge bättre resultat och vara lättare att komma åt med på bilen ?
9227 och kraftiga rubbbingmedel och oxidbortagare.
Det fins många fina maskiner idag men en mussepiggmaskin är en billig investering och gör jobbet lika bra som en orginal Cyclo.
Jag körde med exenterslip förr om åren men föredrar mussepiggmaskinen alla dar i veckan, men smaken är som baken.