Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Ugbugg
Finns det något medel man kan använda för att få bättre grepp på en läderklädd ratt? Nån nämnde ljummet kranvatten...
Användarvisningsbild
av Brainy
matzen10 skrev:
Pam skrev:Toalettsitsen är ett av de renaste ställena i ens hem, så jag ser då ingen fara i den artikeln...
Håller med; tänk på disktrasan! (HMM)
Efter att ha läst denna tråd så fick jag igår slutligen tummen ur och rengjorde ratten med rengöringsmedel och sen en disktrasa. Smutsen från en läderratt syndes rätt bra på en gul disktrasa, slängde den sen...

/Anders
Användarvisningsbild
av Nissex
jag brukar låta bli att göra rent min läderratt för noga för det blir alldeles för bra grepp och man måste lyfta handen varje gån man flyttar den

ljummet vatten med lite vanlig handtvål brukar funka bra annars!

kanske äckligt för en del men som sagt är det mesta man tar i är minst lika smutsigt och många saker är ännu värre, tänk bara på ledstänger och dörrhandtag på offentliga dörrar :???:
av Ugbugg
Nissex skrev:jag brukar låta bli att göra rent min läderratt för noga för det blir alldeles för bra grepp och man måste lyfta handen varje gån man flyttar den
Hmm.. och det är typ så jag vill ha det på min. Min ratt är riktigt ren nu, använde Volvos läderrengöringskit (bara rengöringen ej skyddskrämet). Men vill ha bättre grepp. Mycket grepp.
Användarvisningsbild
av Driver64
Handbollsklister? :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Brainy
Driver64 skrev:Handbollsklister? :mrgreen:
(R) (D)
av blizzy
Addekarlsson skrev:Vanligt ljummet kranvatten med en microtrasa brukar fungera alldeles utmärkt.

Mvh/ Adde
ja,då frodas bakterierna ordentligt,nej,du måste ha nåt rengörningsmedel.
av Addekarlsson
blizzy skrev:
Addekarlsson skrev:Vanligt ljummet kranvatten med en microtrasa brukar fungera alldeles utmärkt.

Mvh/ Adde
ja,då frodas bakterierna ordentligt,nej,du måste ha nåt rengörningsmedel.
Måste? Varför måste jag det? Tycker jag det räcker bra med ljummet kranvatten och disktrasa, så finns det inget som säger att jag måste använda rengöringsmedel. :wink:
Med tanke på att microtrasor är skapade för att inte användas tillsammans emd rengöringsmedel, så bedömmer jag tillsammans med många andra att detta räcker. :D

Och jag lovar, min ratt i bilen är betydligt mycket renare än dom pengar man rör vid nästan dagligen. Pengar måste vara ett av dom skitigaste äckligaste vidrigaste sakerna man kan röra vid med sina händer, utan att sen tvätta händerna.

Och sen, bakterier hit å bakterier dit. Ska vi leva i ett så rent samhälle, så kommer snart alla, och jag menar alla, vara allergiska pga denna bakteriehysteri. :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av eldaria
Oj Oj, var försiktig med at vara aldeles för rädd för bakterier.

Det ligger nått i att man säger att "Lite skit rensar magen." :-)

Läste någonstans att dagens extrem hygien är en av orsakerna till att vi får fler och fler Allergier.
av alan
Köpte preciss en beg v70, det var bland det värsta jag har varit med om. Det ljusa skinet var svart på vissa ställen.

Jag provade en rad olicka saker innan jag provade spolar vätska, vilket funde kanon.

Tyvärr är ratten rätt sliten så när jag får mer pengar funderar jag på att byta ratt. Undrar om man kan sätta dit en annan ratt en orginal V70.

Jag gör rent ratten (på bilen) ca två gånger i månaden nu, men i början så vart det nästan varje dag.
För övrigt brukar jag rengöra min telfon och dörrhandtagen hemma ibland.

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteribyt[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

Aha, tänkte mer att det kanske fanns nå[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]

Huvvajer

Toppen tack det ska kollas upp.