Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Jag var förbi tvätten ikväll och gick ett varv och letade efter skyltar om förbud att använda egen avfettning men hittade faktiskt inte på någon så jag drog fram flaskan ur bakluckan och sprayade på.

Men jag vet att jag sett en sån skylt i en sådan tvättanläggning. Måste ha varit i Västerås.
SvenB skrev:Kollade var dessa tvättar finns, det är lite långt att åka. Jag vet inte vilken som är närmast mig, Avesta eller Gävle. Varför diskiminerar man Sörmland. :evil:
Är det någon fel på Clean car anläggningen vid BMW i eskilstuna? Finns även en anläggning vid Ö&B samma stad......
joel80 skrev:Hittade en video på hur en sån här tvätt funkar.. Så ni vet vad vi menar. :) Det är inte exakt samma som finns i Gävle, men alla är typ likadana.. tydligen samma firma..

[youtube]7JviLHwZa-8[/youtube]

Jag hoppar över borsten och spolar shampo med högtryck.. Man vet inte vad folk använt borsten till.. vill gärna inte råka borsta grus på lacken. :)
Vill man få bilen tokren får man nog åka till nått ställe där man kan använda egna svampar.. eller tvätta hemma om man kan. Jag tycker ändå dom här stationerna fyller sin funktion då man ofta kan spola bort det värsta.
Tack för den :D Jag har aldrig vågat mig in på en sådan anläggning men nu blev jag övertygad om att prova. Tyvärr finns det ingen här i byn men väl inne i stan där jag jobbar tre mil bort.
Nexus skrev: Är det någon fel på Clean car anläggningen vid BMW i eskilstuna? Finns även en anläggning vid Ö&B samma stad......
Menar du "borsttvätten" vid Västerleden/ Mått Johanssons Väg :?:

Edit: Hittat den. Men den heter Car Clean :D
Senast redigerad av 3 SvenB, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av xerent
joel80 skrev:Hahaha.. 4min i hallen!! Fantastiskt.. :)

Vad använder du för avfettning och "mirakelmedel"?
Turtle Waxs avfettning och Sonax fälgrengöring just nu, det som såldes i butiken på macken. Inga skyltar i hallen om tillåtna medel och inga medel att tillgå i själva hallen.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]

Chippning av 940ltt 1996

Är chipp från dann westfelt. Tänk[…]

Försöket hitta bränslepumprelä[…]