Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
LightMessiha skrev: Jag håller med men regler är regler tyvär och dom ska vi uppehålla
Du ger dig inte. Snart börjar jag att stämma in i kören som misstänker att du driver med oss. Svara på frågan varför tror du att man på ert huvudkontor säger att det är okej att xenonkonvertera hel och extraljus, om det är som du säger att det är förbjudet? Ja jag har läst dina utdrag ur din bok, men så säger de inte på SBP:s huvudkontor. Försök att få klarhet i detta nästa gång du jobbar innan du kommer med samma mantra igen. För du påstår väl inte att Patrik på ert huvudkontor ljuger i de två mail han har skickat till signaturerna forsen och ThomasJ här på forumet?
Användarvisningsbild
av Severin
Patrik lär inte ljuga för dom på min station ringde huvudkontroret och fick till svars att det är ok,chefen på min station säger att det är ok jag har ringt SBP kundtjänst och dom har sagt att det är ok
av Forssen
LightMessiha skrev:
Forssen skrev:
LightMessiha skrev:Och de här med gragerna som en lampa skapar skiter jag i då de står till och med på Xenonkungens hemsida att Xenon kan skada dina reflektorer alvarligt.
Om jag formulerar min fråga såhär, skulle du sätta en 2a på min xenonkonverting av mina helljus i min 944a, har INTE konverterat mina halvljus utan endast helljuset.

Ja de skulle jag och de har jag jort på många bilar efter som de står i reglerna att de ej får finas i Hel/halv/dim.

och nu en fråga till alla vad är extraljus för form av ljus av dessa 3 "Hel/halv/dim"
Men du måste vara ett skämt, jag har fått klartecken från eran kundtjänst och det har många andra på detta forum fått för xenonkonvertering av sina helljus. Endast helljus accepterar SBP i dagsläget.
Användarvisningsbild
av inge jakobsson
Till LightMessiha och kollegan. Ni får nog trappa upp era kontroller för jag har hört att det är många som kör omkring med lampor som inte är E-godkända :shock: . Ni får nog skruva ut varenda lampa på ALLA bilar som ni besiktigar för att säkerställa att ingen fuskar och är helt oansvarig.
Glöm ej heller att kontrollera nivån i spolarvätskebehållaren och även lufttrycket i däcken :-))))).
Användarvisningsbild
av SvenB
LightMessiha skrev:..och huvudkontoret bestämer inget utan det är BT som bestämer hur han ska följa reglerna Huvudkontoret kan bara tolka vad som står och vem sejer att dom gör rätt men föresten vem sejer att vi gör rätt.
Du MÅSTE skämta eller driva med oss! Det är väl från huvudkontoret ni får era instruktioner. Så de borde veta hur dom skall tolkas, eller tolkar varje besiktningsstation reglerna som de själva vill? Eller varje besiktningstekniker kanske tolkar reglerna efter eget huvud?
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Nej precis märkte det. Nu är den bytt oc[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]