Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Uninium
Svenb,nej det är samma polletter. Man vrider på ett vred för vad man vill använda. Avfettning,högtryck,skumtvätt,hetvax m.m

Men när man använder avfettningen så är det inga problem att göra av med 2st poletter (40kr)om man inte är snabb.
40 kronor. Det var inte dyrt. Det kommer du väl inte in genom dörren på OK:s GDS hall för :?:
Användarvisningsbild
av joel80
Haha.. du pratar med fel kille nu.. unlock skrev tidigare i tråden att han har rekord på 4min i gör det själv-hall.. 8kr. :D Själv brukar jag göra av med kanske en halvtimme, dvs 60kr i hall. Ungefär samma summa kan jag hinna med i en sån där snabbtvätt. Bilen blir renare i gds-hall (om jag svampar) men det går sjukt fort i sån där utetvätt.. så man hinner med några sånna även när man inte skulle ha tid eller ork med gds, plus att man intr behöver ha egna saker med sig.. förutom avfettningen då om man vill köra egen.. ;)

Jag klarar mig nog på 20kr på avfettningen.. kanske lite mer. Tar jag med mig en spruta som jag fyllt från 5-litersdunk här hemma blir det billigare.. samt att man kan vara mer noggrann då man inte har sån tidspress. :) Är nog mest det jag är ute efter.. då 20kr inte är så mkt. :)
8 kronor? Har de inte debitering per påbörjad halvtimme eller något liknande?. Jag, som är lite sölig brukar åka på 90:- :roll:
av Uninium
Svenb:40kr är vad avfettningen landar på ungefär,speciellt under vintern då det behövs lite mer. Sen tillkommer det poletter när du ska skölja av etc. 80kr klarar man sig på.

Sen var det inte jag Joel som klarade en tvätt på 4min... ;)
Ah.. nej det var visst xerent! :)
Han körde avfettning utanför GDS-hallen innan, sen snabbt in och spola av.. hehe.
Visst står det att andra medel kan störa ut reningsverket. Dock tror jag inte helt på det, visst kan det vara som Funk skriver.. Största anledningen har jag hört att dom inte orkar städa efter alla äckel som skräpar ner med sina egna saker.. Papperskorgar som blir överfulla av flaskor osv...
Varför skulle egen avfettning skräpa ner :?: Lortgrisar svinar ner hur som :D
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]

Chippning av 940ltt 1996

Är chipp från dann westfelt. Tänk[…]