Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av OC-RA
Ja eller den , det svåra är att välja. Man blir aldrig riktigt nöjd, eller?

V70 2,4T OR
av jbl
Nä det är nyhetens behag. Efter ett tag så vill man ha nytt igen.
av Sid
Jag tycker MM EVO e klart snyggaste fälgen, tyvärr kan man inte köpa dom någonstans längre :(
(Det skall va 1:a upplagan som kom, den 2:a upplagan ändrade dom lite på så det vart inte alls lika snyggt.)
Användarvisningsbild
av jakobsson
Oj sitter i ett forum med grabbar som har smak!!!

Själv e jag lite insnöad på originalfälgar. E lite småkär i volvos nebula men alla kan ju inte ha samma passion...

.."bullen e det fel på mig?"
av OC-RA
Det här med smak kan man diskutera hur länge som helst. Frågan är om man kommer fram till något utan att ta fram knytnävarna. Men för att återgå till dina original fälgar så tycker jag precis tvärt om (självklart). Jag är lite allergisk mot allt original , problemet är bara när man börjar bli lite äldre som jag är , dvs över 40, så är det en balansgång. Man får tänka sig för lite , vissa saker passar alldeles utmärk ihop med åldern och vissa saker gör det inte. Ett ex är fälgar och sänkning går utmärkt medan tex vinge och japs dämpare är att gå över gränsen om man vill framstå som någorlunda seriös. Men det kanske man inte behöver , självklart är det upp till var och en. Det kanske finns några andra som har åsikter i det här fallet som vill skriva av sig? Det vore kul att höra av er.
av haxpet
Själv är jag snart 30 och jag skulle gärna ha ett snyggt kjolpaket på min V70 och större fälgar (18-19"), sänkning 30-40mm och ett lite häftigare avgassystem, dock inte en sån där jappsdämpare.
Användarvisningsbild
av jakobsson
Jag menade inte att jag e anti mot andra saker än originaldetaljer. Tycker att volvo har snygga originalfälgar men visst tycker jag även att det finns många andra snygga fälgar.

Jag kan nöja mig med Nebula 18"
av OC-RA
Jag förstår vad du menar men det jag menade var att vem som helst kan köpa fullutrustad bil men inte ha någon smak i alla fall,medan det krävs lite tanke arbete för att få ihop detaljerna om du väljer eftermarknads grejor. Sedan syftade jag på bilägare i största allmänhet när jag gjorde jämnförelsen mellan utseende på bilen och åldern på ägaren. Det här kunde kanske bli en intressant tråd, nu får jag se vad ni tycker som är lämligt och vad som inte är det.
Användarvisningsbild
av G-kraft
finns de senare fälgarna som volvo tillverkat som är väldigt snygga....

Nebula är klart de finaste volvo fälgarna som producerats i mitt tycke, men det är för många som har de..därför känner jag lite tröttnad på de..men nu har volvo kommit med EUDORA.....som är riktigt fina...finns endast i 18 tums dock, om jag inte har fel, klicka på länken nedan så ser ni bilder..ser finare ut i verkligheten...

http://images.google.se/images?hl=sv&q=volvo+eudora
Användarvisningsbild
av jakobsson
Jo dom va inte helt fel. Är det någon som vet vad det kostar att förkroma fälgarna? Det ger ju en lite annorlunda look på dom även om man kör original. Men det kanske kostar mer än det smakar och det får kanske inte vara någon skada på dom heller.

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]