Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Tobzter skrev:Funkar detta även på all plast på xc90? Om man iframtiden vill lacka plasten är de möjligt då när man har haft på concept vista

Javisst, alla vettiga lackerare tvättar ändå med Siliconborttagare (även om Vista inte skall innehålla silikon) för att säkerställa bra underlag.

/Thomas
av Tobzter
Funk skrev:
Tobzter skrev:Funkar detta även på all plast på xc90? Om man iframtiden vill lacka plasten är de möjligt då när man har haft på concept vista

Javisst, alla vettiga lackerare tvättar ändå med Siliconborttagare (även om Vista inte skall innehålla silikon) för att säkerställa bra underlag.

/Thomas
Härligt då ska de införskaffas och se om de blir någon skillnad på plasten
Användarvisningsbild
av MartinS
Tack för erbjudandet Thomas, kanske kan va en ide, skall föresten inte kolla på volvobilar i s-sund på lördag?
av xerys2013
Tobzter skrev:
Funk skrev:

/Thomas
Härligt då ska de införskaffas och se om de blir någon skillnad på plasten
Glöm inte bort att vi vill se före och efterbilder :D
Sånt är A och O här på forumet.
Användarvisningsbild
av Funk
MartinS skrev:Tack för erbjudandet Thomas, kanske kan va en ide, skall föresten inte kolla på volvobilar i s-sund på lördag?
Nej jag har semester, och dessutom är det VROM nästa vecka så det får räcka..

/Thomas
av swemax
Har precis testat vista och måste säga att det är grymt bra plasten ser som ny ut har en ny list på bilen och jag ser ingen skilnad

Misstänker att det är linoljebaserat, luktar iallafall så

Och dom vill att man doppar trasor/svampar i vatten innan man slänger dom

Men jag tvättade ur min svamp, en blandning av penseltvätt och såpa funkade kanon
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag beställde ett par flaskor Concept Vista och valde att först testa på en gammal dragkåpa jag hade liggande. Skillnaden är enorm! Skall bli spännande att testa det på bilen.

Bild

Från er som använt det, jag upplever ytan som väldigt fett och nästan lite kladdig ännu, efter några timmar. Skall man torka det torrt eller väntar man ut det?
Användarvisningsbild
av Funk
Jag brukar torka bort överflöd, eller lägga på mindre. På riktigt gamla detaljer är det bättre att lägga två gånger med några dagar emellan än att försöka mätta ytan på en gång, det blir annars lätt klibbigt som du märkt.. Tänk på att torka bort ev. spill direkt, det sitter rätt bra på lacken annars.

/Thomas
Användarvisningsbild
av MartinS
Idag har det sugit in helt, ruskigt vilket fint resultat. Blir nog att lägga på det på bilen i veckan, så får den vila i garaget några dagar efter. Maskerar lacken bredvid plasten.

/Martin
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]