Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Yaniz
Inte bra alls! Med all sannolikhet kommer däcken slitas olika snabbt med allt vad det innebär vid inbromsning, vattenplaning etc. Du får aldrig ett lågprisdäck att slitas i samma takt som det andra däcket, antingen får du ett däck som du sliter ut på en eller två säsonger eller ett som håller i evigheter (samma gummiblandning som i en hockeypuck). But it is your call. Nej, köp ett par ordentliga däck. Hur mycket skulle du vara villig att betala om olyckan är framme och du skulle kunna backa tiden 10 minuter? Skulle aldrig ens tänka tanken att spara pengar på däck eller bromsar ...
av Jonas_latt
Sunny är livsfarliga enligt mig. Släpper så fort man svänger.
Nankang har jag hört på flera bilar. Fästet är grymt bra. I vått och torrt enligt mig. Har aldrig lyckas att få de släppa i en rondell tex.
Dock slits däcken rätt fort.
av Yaniz
Jag har bra erfarenheter av Nordexx som jag hade på en Audi A6 Quattro. Skapliga däck till bra priser men nackdelen är att de har ett dåligt utbud av dimensioner. Fungerar på torra svenska vägar; skulle dock inte köra på tyska autobahn med dem. Kolla http://www.dack247.se
Användarvisningsbild
av frefre
Jag skulle kolla runt lite på bildelsbasen efter däck i rätt dimension. Borde inte behöva bli så dyrt då.
Däremot så blir det lite ringande...
Användarvisningsbild
av milktrucker
bättre att byta fälg - det ger mycket billigare däck - då kan man gå upp i däckkvalitet
Trasig Renault Scenic

Ventil tätningarna kom idag....😁😁. Kan bö[…]

Jag har alltid gjort det själv. Har haft till[…]

Låsa motor och kammar

Vet inte hur vektyget för D5 ser ut eller om […]

Byta torkarblad själv?

tack för alla svar!