Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Giggs
Har man två barn + en stor hund (som jag) så är så mörkt som möjligt självklart en fördel, vill även tro att stöldrisken minskar när ingen kan se rätt in i bilen om man inte använder insynsskydd i bagaget t ex.
Men som sagt, utseendemässigt så är nog 20-30% det snyggaste, men smaken är ju olika!
Så jäkla svårt. Ska lämna in den till ett företag som heter stripeline i Uppsala på torsdag. Han hade tre olika filmer att välja mellan, och den ljusaste är inte aktuell så det är två. Den mörkaste sa han skulle bli kolsvart, och den andra lite ljusare men enligt honom lika mörk på kvällen. Har ingen aning om vilka % det va. Och dom proverna han hade satt i ett provhäfte med ett vanligt a5 papper med text bakom. E svårt att få en uppfattning om hur det blir irl. Har kikat runt på olika forum o kollat in lite vita v70 med toning, men har ju inte en aning om hur många procent dom jag tkr är snyggast är :P
Och den har den mörka halvskinns inredningen, men med bege inslag i bakluckan.

Och kollar man på Giggs bil här uppe i jämförelse med Denesfay så ser dom olika ut även om båda har "den mörkaste"
jag har mörkaste på tjänstebilen, det är snyggt men man ser inte ut genom den en mörkkväll kan vara ett elände att backa med den.
till volvon valde jag en 30% då jag har svart inredning blev lagom mörk.
hitta en firma som har filmerna uppsatta så du kan se dom, kika även på bilar dom håller på att filma så får du en uppfattning hur den kommer att se ut.
falcon skrev:jag har mörkaste på tjänstebilen, det är snyggt men man ser inte ut genom den en mörkkväll kan vara ett elände att backa med den.
till volvon valde jag en 30% då jag har svart inredning blev lagom mörk.
hitta en firma som har filmerna uppsatta så du kan se dom, kika även på bilar dom håller på att filma så får du en uppfattning hur den kommer att se ut.
Okej! Problemet är att jag ska lämna in imorgon 8.00 så har inte tid att kika runt. Han var överlägset billigast här omkring, och vad jag läst väldigt bra också. Men som jag skrev hade han tyvärr bara 3st olika filmer och den ljusaste va väldigt ljus så det står mellan den näst mörkaste och mörkaste. Men har ingen aning om vilken procent det är på dom.
jag vet inte vad det kostar hos dig, men ett normalt pris inkfilm hos ett proffs verkar ligga mellan 3-4500kr.
omden ljusaste kändes väldigt ljus, så gå på den mörkaste

Kommer beställa sensor insugstryck och sensor[…]

Kan man stänga av limp mode/långsaml&au[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]

Den stora annons-tråden

Gissar den va för dyr att laga? Volvo V70 htt[…]