Moderator: Moderatorer
blizzy skrev:Synd på nya bilen.Men den e inte ny längre,ska du jaga alla du får stenskott av oxå?Tyvärr kommer du få nya skador med tiden.Jag undviker alla storparkeringar som IKEA,COOP,etc...Jag råka ut för samma sak på en IKEApark.Han ville inte heller göra upp,men blev tvungen till slut,fick 1000kr. av honom,men det tog 2 månader....Han hade en hyrbil å hyrbilsfirman vägra stå för det.nej jag kan inte jaga stenskott.. svårt o få ut pengar av stenarna
DanneF skrev:Suck, nu hände det man bävat för!Jag hade:
ställde mej så bra på en parkering vid en affär brevid en ny merca just för att slippa dörruppslag, men sedan när man kom ut stod det en sunkig solblekt 745a där och jag började gensast leta dörruppslag,
hittade ett på passagerardörren på 5x5mm det verkar endast vara i klarlacken dock men väntade ut snubben och pratade med honom,
han förnekade att det var han en jag sa åt honom o öppna sin passagerardörr så kunde vi se om de matcha och det gjorde det.
men snubben var ju omöjlig, först fråga han vad jag ville få ut av detta,
då sa jag att jag lämnar in bilen så får dom polera bort lackskadan och att du betalar räkningen.
men svaret jag fick var: -det får du ta med ditt försäkringsbolag, dörruppslag får du räkna med.
sen körde han.
frågan till er: kan man polera bort en repa i klarlacken på 5x5mm?
inte kul me dörruppslag på en 2 månader gammal bil :(
G-kraft skrev:DanneF skrev:Suck, nu hände det man bävat för!Jag hade:
ställde mej så bra på en parkering vid en affär brevid en ny merca just för att slippa dörruppslag, men sedan när man kom ut stod det en sunkig solblekt 745a där och jag började gensast leta dörruppslag,
hittade ett på passagerardörren på 5x5mm det verkar endast vara i klarlacken dock men väntade ut snubben och pratade med honom,
han förnekade att det var han en jag sa åt honom o öppna sin passagerardörr så kunde vi se om de matcha och det gjorde det.
då sa jag att jag lämnar in bilen så får dom polera bort lackskadan och att du betalar räkningen.
men svaret jag fick var: -det får du ta med ditt försäkringsbolag, dörruppslag får du räkna med.
sen körde han.
1, tagit hans reg:nr
2, ringt och anmält för smitning
3, ring försäkrings bolaget och förklarat
Du har 2 vittnen också,,,jag hade absolut inte accepterat detta samt det måste varit en väldigt svartsjuk snubbe som inte brydde sig om din skada..
Hade ringt snuten när han stod framför och pratat med de...han hade nog blivit skraj och stannat kvar....ring så fort du kan...
SweSA skrev:Även om försäkringsbolaget godkänner skadan, så får du säkert betala en självrisk.det är surt att betala för nåt man inte gjort men så funkar det...har du hans reg:nr ?
Frågan är om det kostar mera än det smakar, kommer det kosta mera att fixa den lilla skadan än vad du får betala i självrisk?
Mvh
SweSA
SweSA skrev:Även om försäkringsbolaget godkänner skadan, så får du säkert betala en självrisk.nej jag behöver inte betala självrisk. han som gjorde dörruppslaget får stå för hela kakan sa dom på volvia och om det nu mot förmodan inte går o komma nånvart så skulle det inte kosta mej ett öre, deras arbete asså, fixar lackskadan själv då.
Frågan är om det kostar mera än det smakar, kommer det kosta mera att fixa den lilla skadan än vad du får betala i självrisk?
Mvh
SweSA
BullDoGs skrev:jag är väldigt ny på det med skadeanmälan o grejjer så vet ju inte riktigt tricksen.. vettefan om man kommit nånstans om ja anmält han för smitning. hoppas volvia löser detta åt mej! har hans reg nr ska ta o skicka efter ett fax me lite info från vv imorgon.G-kraft skrev:DanneF skrev:Suck, nu hände det man bävat för!Jag hade:
sen körde han.
1, tagit hans reg:nr
2, ringt och anmält för smitning
3, ring försäkrings bolaget och förklarat
Du har 2 vittnen också,,,jag hade absolut inte accepterat detta samt det måste varit en väldigt svartsjuk snubbe som inte brydde sig om din skada..
Hade ringt snuten när han stod framför och pratat med de...han hade nog blivit skraj och stannat kvar....ring så fort du kan...
Hade gjort samma sak som G-kraft nämner
Tråkigt med din nya skuta
\\Bullen
DanneF skrev:det beror på hur djupt skadan e i lacken....svårt å svara på här,men gör ett försök!blizzy skrev:Synd på nya bilen.Men den e inte ny längre,ska du jaga alla du får stenskott av oxå?Tyvärr kommer du få nya skador med tiden.Jag undviker alla storparkeringar som IKEA,COOP,etc...Jag råka ut för samma sak på en IKEApark.Han ville inte heller göra upp,men blev tvungen till slut,fick 1000kr. av honom,men det tog 2 månader....Han hade en hyrbil å hyrbilsfirman vägra stå för det.nej jag kan inte jaga stenskott.. svårt o få ut pengar av stenarna
därimot så säger jag såhär: jag är 21 år och har precis köpt min första nya bil för 250.000kr och då är ja jävulskt rädd om den, förstår inte folk som kan tolerera att man låter andra slå upp dörren i sin nya bil, värdet sjunker drastiskt, killen som hade bilen hette förövrigt ibrahim så ni kan ju förstå att han inte var lättpratad, Obs inget rasistiskt menat! men man visste inte va man hade honom.
jag är jävligt försiktig med var jag parkerar men ändå händer det tyvärr!
kommer hålla er informerade om ni vill höra!
Edit: blizzy du som är billackare kan man polera bort skador i klarlacken?
Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]