Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av markus.olsson
Ett tips för den late....

Om man vill ha resultat snabbt utan massa maskering så kan man använda OKQ8:as "vinylglans", funkar bra men har dålig hållbarhet. Detta tycker jag inte gör så mycket, då det bara tar 5min att stryka på alla lister.
Användarvisningsbild
av Nicke73
Ramon skrev:Jag ser bara en smal bit av bilderna. De är rätt länkade iaf, testa att ladda upp härifrån istället: http://www.imageshack.us/

EDIT: Jag märkte nyss att flera bilder ser konstiga ut på forumet, bl.a. i garagedelen också, och alla dessa är uppladdade hos imgspot. Det finns förmodligen ett samband där...

Ska testa den sidan istället för imgspot.
Men för mig funkar fortfarande bilderna, men det kanske är som du skriver att dom har problem då och då med sina servrar.

Vad gäller maskningen så sa jag att jag märkte att det var inte nödvändigt om man är någolunda försiktig med den variant som jag använde alltså en bit ny tvättsvamp. och totalt tog väl hela bilen ca 15 min att strycka på.

/Nicke
Användarvisningsbild
av Brainy
Jo fotona fungerar igen, jag har märkt att även de foton jag laddat upp på samma server brukar vara otillgängliga ibland.

/Anders
Användarvisningsbild
av emwjsjo
Jag har provat Micros Auto Glym Vinul & Ruber care blev hel nöjd med denna produkt. Jätte lätt att aplicera & bara putsa av.
Plus var att man slipper kolsvarta händer..
Funkade även bra på min gamla 95a SAAB9000 om man får svära här :-)

Bild
av Luzion
Smartab Vinyl Shield = Oslagbart, rengör riktigt ordentligt samt tål kemikalier och allt. Räcker med att stryka på en gång per år.
av jbl
Kan bara instämma med att Smartab vinyl shield är det bästa jag har provat hittils.
Användarvisningsbild
av VolvoFreak89
Lacka dem annars i bilens färg
Användarvisningsbild
av Bosa
Luzion skrev:Smartab Vinyl Shield = Oslagbart, rengör riktigt ordentligt samt tål kemikalier och allt. Räcker med att stryka på en gång per år.
Instämmer till fullo, är ett riktigt bra medel.

Räknat ut att bilden under semestern har rul[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]