Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Ny Volvo svart metallic:
I valet: Ditec eller bara handtvätt med høgtryck??
1. Ditec konservering direkt + Forsiktig handvask med høgtryck hver gang når bilen er mycket skitig
2. Ingen lack-konservering - Forsiktig handvask med høgtryck hver gang når bilen er mycket skitig
(Er pkt.1. verd pengarna 4100,- (samt 18.mnd. efterbehandling)? eller är pkt.2. godt nog for å holde lacken i bra skick...?
:)
[/quote] Vad jag tror så är det inte avgörande hur ofta man tvättar, utan HUR man tvättar.[/quote]
Tack for svar.
JA, det er säkert meget vktig å tvätta riktig!
Endå, om man inte har tid og plats - så er kanskje Ditec verd pengarna - mot att bara tvätta enkelt . Och -
"av StefanN 16:21
Ditec har eget schampo och avfettning. Kan hända att det inte behövs men jag kör på det i alla fall."
Det betyder kanskje 0 polering = enklare bilhold med bra lack :)
härligt att höra er diskutera precis som jag gjorde innan jag vart dopad..haha..
men det är mycket som ni säger.. fast lyckligtvis nu på 2000talet finns det väldigt bra produkter för konsument.
och nu menar jag beprövade medel inget tv-shop..haha..
köp lite bra produkter och testa får ni se att det inte är omöjligt att fixa sin bil till en pärla..
men för den late finns vi bilvårdare. :)
Ditec är bara skräp! Jag hade det på en svart bil. Det blev fula repor av precis allt. Gick inte ens att borsta av snö utan fula repor. Dessutom kan man inte putsa bort dem utan man måste lämna in bilen och låta företaget göra om behandlingen på den delen. Svindyra efterbehandlingar med...

Värdelöst mao, bättre med vanlig hederligt vax...
mixxno skrev:Ditec är bara skräp! Jag hade det på en svart bil. Det blev fula repor av precis allt. Gick inte ens att borsta av snö utan fula repor. Dessutom kan man inte putsa bort dem utan man måste lämna in bilen och låta företaget göra om behandlingen på den delen. Svindyra efterbehandlingar med...

Värdelöst mao, bättre med vanlig hederligt vax...
Haha, skön generalisering. En enskild franschise-tagare, eller rent av en enskild anställd hos en enskild franschise-tagare - gör ett dåligt jobb och du dömer ut hela konceptet? Det är som att döma ut alla volvo-verkstäder för att en enskild mek på enskild verkstad gör ett dåligt jobb.
Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Har börjat få ett lätt vinande tro[…]

C40 körkomfort.

Det kan nog vara så. I alla fall är de[…]

Mecka ur instrumenteringen och mailade någ[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Kan du inte leta upp anslutningar på mä[…]