Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av NCR
Perra N skrev:Det står ju inget tillverkningsmärke på dem, så hur vet man att ACE tillverkar dem?
Nån här på forumet som sade sig känna nån på biltemas inköpsavdelning. Det finns en del trådar om just dessa fälgar här nånstans.
Användarvisningsbild
av Danneman
jo,, vare sig det är ace lr bbs eller vilket märke som helst som gjort dom så skulle jag aldrig kränga på ett par 15" från biltema på en bil för 200.000:-
Dessutom gillar jag inte när det är lite tum på fälgar.
Men 2000:- för 15 tum är ju normal pris. Du får ju en uppsättning ACE Dino för 3900:- på nätet 7X17 tum.
av NCR
Danneman skrev:jo,, vare sig det är ace lr bbs eller vilket märke som helst som gjort dom så skulle jag aldrig kränga på ett par 15" från biltema på en bil för 200.000:-
Dessutom gillar jag inte när det är lite tum på fälgar.
Men 2000:- för 15 tum är ju normal pris. Du får ju en uppsättning ACE Dino för 3900:- på nätet 7X17 tum.
2000:- för 4 fälgar.

Fyra!

(Inkl 2 års garanti)
Användarvisningsbild
av Danneman
Ja? och... det va det jag menade. http://www.gummihuset.se/

975:- styck

Så lägg till 1900:- av semester pengarna och du har en "normal" storlek på fälgarna.... inga skottkärre hjul. Dessutom är dom runda. Vilket är en förutsättning för att kunna använda bilen.
Det jag menade va ju att 2000:- för 4 (Fyra) 15" inte va så jäkla bra pris när du kan få en schysst fälg me lite kvalite + 17" för 3900:- .
av NCR
Danneman skrev:Ja? och... det va det jag menade. http://www.gummihuset.se/

975:- styck

Så lägg till 1900:- av semester pengarna och du har en "normal" storlek på fälgarna.... inga skottkärre hjul. Dessutom är dom runda. Vilket är en förutsättning för att kunna använda bilen.
Det jag menade va ju att 2000:- för 4 (Fyra) 15" inte va så jäkla bra pris när du kan få en schysst fälg me lite kvalite + 17" för 3900:- .
Jag tror inte jag förstår hur du räknar.

En fälg för 499:- per styck är väl något billigare än en för 975:- eller hur?

3900:- är alltså 1904:- dyrare än för dessa 15". Dessutom kostar däcken ca 1000:- mer för 17" än för ett par 15" vilka dessutom är betydligt hållbarare eftersom det finns lite yta om man råkar komma åt en trottoarkant eller dyl.

"Normala" däck för mig är 15" eftersom jag är över 30 år och inte gillar att ha keps på mig. :D

Dessutom finns biltemas fälgar i 17" också om man nu skulle vilja ha det, och då till ett bättre pris.
Användarvisningsbild
av Danneman
Ja.. jag förstår att du inte förstår.. så jag ger upp ;)
V90 problem släpvagnsbelysning

Det är ganska enkelt att göra på e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]