Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av matzen10
Teemu skrev:ni har inte någon firma i trakterna som tillhanda håller med tvätt och så? Finns en i Örebro iaf som tvättar för hand, dammsuger, tvättat fönster och även tvättar i dörröppningarna och dom tog sist jag kolla 150kr. Tycker att priset är rätt ok med tanke på att man slipper hall hyra, slipper köpa tvättmedel och slipper arbetet. Har inte testat dom själv ännu (såg firman för 2v sedan) men kommer nog att göra det.
Finns 2 stora i Örebro:
DitecCenter vid Bettorp (mellan Volvo & Emba) Där kan du även få tvättkort som gör det lite billigare.
Och den vid McDonalds i Västhaga.

Priserna är ungefär detsamma, men jag rekommenderar förståss DitecCenter :P

M V H
---> Matz
av matzen10
Brainded skrev:imorse när jag kom ut och såg bilen i ljus och i torrt skick så blev jag minst sagt förbannad. Det ser ut som någon sprutat avfettning på den och sen struntat i att spola av.

Var in på statoil nu för en halvtimme sedan och de var inte ett dugg intresserade, de hade haft en reparatör som fixat biltvätten i förrgår så den var inte trasig, bilen hade de ingen lust att kolla på osv.

/Anders
Jag har själv varit missnöjd vid två tillfällen (Statoil & Shell) och inte haft några som helst problem att få nytt tvättprogram. Vid båda tillfällena var personal ute och tittade på bilarna och ingen argumentation behövdes. Så jag tycker du gör rätt som tänker klippa banden med tanke på bemötandet.

---> Matz
Användarvisningsbild
av Brainy
Verkar inte ha varit någon avfettning utan bara vaxen som grott in smutsen så efter över en timmes slit i gds-hallen så verkar det ha blivit bra, dock regnar det fortfarande så jag har inte sett hur den ser ut torr.

Tog lite foton på hur bilen såg ut i "nytvättat" skick efter besöket på staoil, smutsen sitter alltså bakom vaxen, tyvärr är det lite svårt att se på fotona. Noterbart är väl just att det från början bara var byggdamm ifrån garaget som sen av tvätten blivit riktig gegga.

Bild
Bild

Matzen: Var ju tyvärr först idag jag klagade då jag såg den i dagsljus, hade det inte varit mörkt igår så jag sett direkt hur pass dåligt det blivit så hade jag inte gått därifrån förrän de fixat det.

/Anders
av Teemu
matzen10 skrev:
Teemu skrev:ni har inte någon firma i trakterna som tillhanda håller med tvätt och så? Finns en i Örebro iaf som tvättar för hand, dammsuger, tvättat fönster och även tvättar i dörröppningarna och dom tog sist jag kolla 150kr. Tycker att priset är rätt ok med tanke på att man slipper hall hyra, slipper köpa tvättmedel och slipper arbetet. Har inte testat dom själv ännu (såg firman för 2v sedan) men kommer nog att göra det.
Finns 2 stora i Örebro:
DitecCenter vid Bettorp (mellan Volvo & Emba) Där kan du även få tvättkort som gör det lite billigare.
Och den vid McDonalds i Västhaga.

Priserna är ungefär detsamma, men jag rekommenderar förståss DitecCenter :P

M V H
---> Matz
Finns en på Holmens industriområde också.
Användarvisningsbild
av Danneman
Alltså f_n va trist, sånt där blir man ju helt galen på.
Hoppas det löser sig ;)
[Att du slipper gnida allt för hårt )
av Uninium
Satan vad dåligt det vart efter tvätten,förmodar att det var på statoil sätra du tvättade den,tyckte jag såg nån bekant miljö på ena fotot ;)
var in där idag och såg att dom hade ett program som kostade nått på 200kr+ som även polerade bilen.Hur går det till undrar jag!?
Jag kommer inte att åka in i nån biltvätt med min 850,utan det blir gds hallen på okq8 som gäller då.. man hinner ju tvätta den på 30min visserligen hinner man väll inte torka bilen riktigt på den tiden men det sköter ju gaspedalen :wink:
Användarvisningsbild
av Brainy
Tänker inte hänga ut här vilken mack det var men du har det i pm. Sur som attan är jag iaf, var dit idag och fick reda på när stationschefen jobbar så såfort han är där så ska jag dit.'

/Anders
Användarvisningsbild
av Rirojej
Finns det inga högtrycks tvättar i närheten? visserligen får man göra allt själv men det kostar 50 kronor totalt om man kör allt (förtvätt,huvudtvätt etc) och det blir bra :) finns iallafall i helsingborg brukar köra inom när jag e där, automattvättar ja... har aldrig haft något problem med dem :)
av Uninium
Rirojej skrev:Finns det inga högtrycks tvättar i närheten? visserligen får man göra allt själv men det kostar 50 kronor totalt om man kör allt (förtvätt,huvudtvätt etc) och det blir bra :) finns iallafall i helsingborg brukar köra inom när jag e där, automattvättar ja... har aldrig haft något problem med dem :)
Nej det finns inte här,förmodar att du tänker på kärcher(stavning) tvätt som man stoppar i poletter i,provade det i jönköping en gång och det verkade bra.Dock så vart jag lite skrämd av borsten man skulle gnugga på bilen.
Den var nämligen bra skitig så det satt garanterat fina prylar där som repar lacken smått.. men i stort sett så vart det bra resultat med det.
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag är nu precis hemkommen från macken där jag talat med stationschefen.

Jag visade fotona som jag visat i den här tråden (fast mer högupplösta), enligt honom så kan jag inte räkna med att bilen blir renare än sådär utan borstar. Så frågan är ju då varför de ens säljer program utan borstar, speciellt som bilen enligt mig var skitigare efteråt (kan iofs ha att göra med att det blivit mer ingrott med vax o grejjer).

Jag blev dock erbjuden att få tvätta gratis med borstar nästa gång bilen behöver tvättas, något jag avböjde då jag nu lärt mig min läxa ang. automattvättar.

Statoils biltvättar får alltså inte bilen renare än sådär utan borstar trots rejält med avfettning innan.

/Anders
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]