Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Teemu
C.W. skrev:Att hålla avstånd är ju självklart men vad göra när det tjongar till i plåt och vindruta när man får möte av timmerbilen?

Nä, fram för betong på alla vägar. ;-)
Nääää... :)

fy för betong vägar... Tror det är det dom har på en vägsträcka här i närheten (iofs över asfalterad) och det är ta mig tusan som att åka tåg. Badamm, badamm, badamm över varenda skarv.
Kanske om dom kunde gjuta på plats så man slapp skarverna.

Däremot skjutsade jag en bekant till Sthlm igår och rätt imponerad av den så kallade tysta asfalten. Stor ljudskillnad + att bensin förbrukningen sjönk rätt bra med. Mer sådant tycker jag.
Användarvisningsbild
av C.W.
Angående tyst asfalt så åker tjejen öven den varje dag på väg mellan Stockholm å Södertälje.
Hon märkte att den blev rejäl halt när det regnade kraftigt.
Det var altså i låga farter utan risk för vattenplaning.
Det erkänndes ochså av Vägverket och hade något att göra med porerna i asfalten som satts igen och inte kunde leda bort vattnet när det blev för mycket regn.
'Vanlig' asfalt leder bort vattnet bättre till en viss gräns innan den blir mättad.
Användarvisningsbild
av Danneman
C.W. skrev:Att hålla avstånd är ju självklart men vad göra när det tjongar till i plåt och vindruta när man får möte av timmerbilen?

Nä, fram för betong på alla vägar. ;-)
Precis det hände mej förra sommaren.. Hämtade bilen från service 3500:- fattigare... mötte en lastbil 500-800 meter från verkstaden.
Pang.. ett kryss i rutan.
Kul ? Nej..
Självrisk och ny ruta.
iofs fint med ny ruta ;)
Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni om prisbilden i Europa? Startpriser p[…]

Skumt, tål att funderas på. Är de[…]

V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Upptäckte nu att den sitter på andra si[…]