Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av G-kraft
Tycker om det jag ser, riktigt bra resultat...Men hur har de andra produkterna som du använt sen tidigare varit i skillnad med Zainos ?

(hade jag varit dig så hade jag nog försökt lackera dörrlisterna så kallad sidolisterna på dörrarnas yttresida till samma färg som bilen)
Användarvisningsbild
av wendtan
Tackar för positiva kommentarer 8)

Hur Zainos produkter jämför sig med Sonax Pro och Lahegas Pro produkter i samband med Lahegas Brightguard kan sammanfattas såhär:

Zaino har bättre glans och är mer lättarbetade.
Hurvida hållbarheten är får jag återkomma med.

Hur prisvärda Zainos produkter är sen i jämförelse med ovanstående produkter kan man dock ifrågasätta.

Jag är ute efter maximal glans samt halhet, och dessa kriterier uppfyller Zainos produkter.

Att få dörrlisterna lackerade är något jag funderar över, tycker dock de harmoniserar snyggt med railsen som det är idag, vi får se.
Användarvisningsbild
av G-kraft
wendtan skrev:Tackar för positiva kommentarer 8)

Hur Zainos produkter jämför sig med Sonax Pro och Lahegas Pro produkter i samband med Lahegas Brightguard kan sammanfattas såhär:

Zaino har bättre glans och är mer lättarbetade.
Hurvida hållbarheten är får jag återkomma med.

Hur prisvärda Zainos produkter är sen i jämförelse med ovanstående produkter kan man dock ifrågasätta.

Jag är ute efter maximal glans samt halhet, och dessa kriterier uppfyller Zainos produkter.

Att få dörrlisterna lackerade är något jag funderar över, tycker dock de harmoniserar snyggt med railsen som det är idag, vi får se.
Om du bestämmer att lackera de, så hör med http://www.chipsaway.se
Användarvisningsbild
av 2013xc70
nydelig bil!!!!!!!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
av Nicke73
Mycket snyggt jobbat..

Får se om man själv orkar göra detta i sommar.

/Nicke
Användarvisningsbild
av C.W.
ny blev jag sugen på vårputs. 8)

Om du funderar på att lacka dörrlisterna varför inte ochså lacka railsen?
Definitivt först på stan med det :-)
Användarvisningsbild
av wendtan
Eller plocka av railsen helt och montera lackerade lister från volvo där istället :D

Tackar för alla positiva kommentarer!

Flickvännen tycker som vanligt att man e bra konstig när man "vaxar" sin bil i 2 dagar :roll:
av Noodles
wendtan skrev:Flickvännen tycker som vanligt att man e bra konstig när man "vaxar" sin bil i 2 dagar :roll:
Jag tror dock flickvännen uppskattar att bilen är ren och fin och blänker när hon ska ta den ner på byn för att uträtta nåt ärende. ;)
Även om hon ger dig märkliga blickar under din 2dagars session.
Användarvisningsbild
av Brainy
wendtan skrev:Eller plocka av railsen helt och montera lackerade lister från volvo där istället :D

Tackar för alla positiva kommentarer!

Flickvännen tycker som vanligt att man e bra konstig när man "vaxar" sin bil i 2 dagar :roll:
Men sen blev den ruskigt snygg också!

Långt tillbaka så skulle jag åka till en kompis garage och vaxa bilen, en gammal nyköpt volvo som verkligen var sunkig i lacken. Efter 1.5h ringer min dåvarande flickvän och undrar vart f*n jag tagit vägen, -jag sa ju att jag skulle iväg och vaxa bilen -Ja men du kunde ju sagt att det skulle ta så lång tid!

Så nu har jag en som kan mer än mig om bilar :D

/Anders
Användarvisningsbild
av wendtan
Noodles: Hehe, så sant som de är sagt.

Brainded: Det är ungefär som att skicka ut henne för att shoppa skor och ringa efter 30 minuter och fråga var hon blir av :D

Kul med alla kommentarer som sagt. Updatering kommer i mitt "garage" här på siten framöver.
Smäller höger fram

Jag har sprayat över skrapmärkena i hjul[…]

Byte inre styrled

Hej, Samlar mod att byta en glappande styrled, l&a[…]

Var förbi ÅF i annat ärende och fi[…]

Multirem

Hej, Hur lossar man enklast spänningen och […]