Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Såg att det fanns foliering som kan poleras, vaxas och lackbehandlas och har 5-10 år garanti.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Svågern har haft flera firmabilar som varit delvis folierade, och det har varit väldig skillnad i kvalitet och hållbarhet på folien. Vissa har suttit som berget, vissa har släppt, och vissa har gått sönder, slitits på ytan alltså.. Så det är nog viktigt att hitta någon som kan sin sak och har bra material!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Kul grej faktiskt...

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av na96gen
C30in var inte några av de blommiga varianterna utan en foliering på stan.
av Hubbes2010
Har faktiskt funderat på om man inte skulle folierat fronten på bilen med genomskinligt bara för att slippa alla jä--a stenskott, 5000 - 6000kr fick jag i pris när jag frågade i våras på min förra Volvo v70N
av mikebike
na96gen skrev:Bilia Haga Norra har haft en C30 folierad i carbon look. Minns inte vilka som gjort den, ring å fråga. Den var proffsigt gjord.
Jag tror den står kvar.

Bild

Bild
av Steff 99
Synd att det inte finns färdigskurena transperanta för fronten som reservdel, det finns till andra märken , bl.a Porsche och BMW
Användarvisningsbild
av Ticken
Flyttar denna tråd till Bilvård, styling och väghållning då den inte är modellspecifik.

/Ticken
Användarvisningsbild
av Fellow
Den dagen jag köper ny bil (v60) kommer jag nog foliera 3-4 veckor efter leverans så klarlacken härdat just för att bevara lacken 4-5 år. Kolfiberfolie står nog på topp. Har en rulle liggandes som den på C30n och det är förhållnadevis lätt att lägga men att göra på en hel bil vettefan om jag skulle våga. Med lite mer övning så kanske man skulle börja syssla med sånt här:P Grovt negativa ytor är svåra att få till. MYCKET värme och slitande och 2 personer måste man vara men inget är omöjligt. Folien går att dra av och lägga om flera gånger innan man misslyckats. Det är just när man lagt på hela folien och värmer hela ytan på nytt och pressar som den fäster sig och när den suttit på några dagar så är kanter inte svåra att få till då vecken är så pass kraftiga att man i princip drar av folien runt kanterna.
av Stilreklam
Hej!
Vad det kostar beror på typ av bil och folie som skall apliceras,
men betalar du mer än 15 000 för en Volvo då har du blivit skjortad.
Svart grill

Ah ok så då är där såk[…]

Var inte akilleshälen på GDI-motorerna […]

Den källa jag hittade påstod att ä[…]

På samma sätt tror jag också dies[…]