Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
?? Det är grymt stor skillnad att montera xenon i helljuset istället för halogen, tror jag vem som helst som provat skriver under på :wink:

/Kalle
Användarvisningsbild
av ER
~Kalle~ skrev:?? Det är grymt stor skillnad att montera xenon i helljuset istället för halogen, tror jag vem som helst som provat skriver under på :wink:

/Kalle
Med ladugårdsdörrar till lyktor a la 740, ja men på en 850 med knappnålsmå helljuspottor, nej. Extraljus ger mera när dom blir så pass små.
av Bjoern
Så man får inte ens ha i helljuset på till exempel en 850? :shock: hur är det med extraljus då? Får man ha xenon i dom? och backljus hur är det med dom? har ju sett en kille med en 940 som konverterade sitt original backljus.
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: onödig citering
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Åh vad spännande! Ska besikta bilen snart med xenon på helljus och extraljus :wink:

automatiskt nivåreglering - Alltså såna där dämpare som håller bakändan av bilen på samma höjd oavsett last, är det det du menar?

/Kalle
av Forssen
Automatisk nivåreg ändrar väl lyktans vinkel efter hur pass långt ner bakdämparn är, suger att läsa detta precis när jag själv har satt in xenon i helljusen på min bil.
av Thomas J
Om bilen har automatisk nivåreglering? Får man ha xenon i heljus och extraljusen då?
Vilken löjlig bestämelse, helljusen borde man få ha xenon i det är ju trafiksäkert, i halvljuset utan nivåreglering kan jag förstå.
Användarvisningsbild
av päpplet
F*n jag som tänkte sätta i bi-xenon i min 740 men då kanske det får bli xenonkonvertering av mina två Bosch Bigknick istället där det är lättare att gömma ballasterna :lol: Vad är mest prisvärt då, 50 eller 75W? Jag antar att 50 räcker gott och väl men när det finns värre :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16

https://pbs.twimg.com/media/GrjAz-gboAEZ5gq?forma[…]

https://partsouq.com/ Skum info på min[…]

Service Peugeot 107 2007

Hela navet ligger på bänken i garaget. […]

Tysta sommardäck V90

Farsans Hyundai Kona med Primacy 5 har mer dä[…]