Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av coldhand
Jill skrev:Är det lackdamm så torkar man försiktigt av med lacknafta och polerar upp sen.
Kan tänka mig att det kan vara det, på vissa ställen dom missfärgade fläckarna lite kladdiga typ.. ska kolla med verkstan först bara, så om jag får samma råd som du gav mig så är det ju lite på deras ansvar om det går åt helvete :) tack för tipset.
Användarvisningsbild
av CarMan
En seriös firma har nån form av egenkontroll o lämnar inte ut vad som helst.

Det som är lite lurigt är att du som kund har e del rättigeter, så det är bara dumt av ett företag att göra en snik lösning, dom åker nämligen på att fixa till allt uten extra kostnad.

det är därför jag offta "försvarar" vissa reprationer, som en del tycker att man kune löst på enat sätt.
Användarvisningsbild
av coldhand
OK, som sagt var jag bara ute efter om någon kände till vad det var på bilderna och hur man får bort det..
Har förövrigt snackat med verstaden, snubben var lite bekymrad, tydligen hade inte lacken härdat klart när jag fick tillbaka bilen, jag skulle ställa in den varmt ett par dagar och blev det ingen skillnad skulle dom fixa till det.
Användarvisningsbild
av CarMan
Är den nån av moderatorerna som lackat bilen? eftesom denna tråd flera gånger har rensat på inlägg? (jag har inte sett att dena tråd spårar ur mer än nån annan på forumet.)
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag har inte lackat bilen men när du går ut skrivet att folk är i***er och bara lägger in en massa meningslösa inlägg fast vi upprepade gånger ber om inte ha en massa OT i tråden så raderar jag utan meddela!

Sen har jag rensat citeringar som tar upp halva tråden helt i onödan och därmed kan tråden så kortare ut.
Missnöjd så kontakt gärna Admin...

Forumsreglerna säger: • Har du synpunkter på en moderators agerande, så försök i första hand reda utdet via pm med den det gäller. Att skapa nya trådar på forumet, för att "klaga" på en moderators agerande är helt fel metod.
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag har bara skrivit relavanta saker i tråden & svarat på påstående som uppkomit i diskutionen.
När tråden (trådar) redigeras så här så försviner ju delar av diskutionerna, så diskutionen bli snevinklad.

Hur kan det var fel att skriva att man inte kan se nåt på de otydliga bilderna? är det bar jag som tycker dom är suddiga? (uppenbarligen redigeras det bra mycke mer än vad som behövs i just denna tråd ialla fall)

På turbopreformance clubb har man nippran på att redigara allt hala tiden (jag har lämnat det forumet)
här har vi högt till tak i alla trådar utom denna???

vad skiljer denna tråd fårn alla andra.

(ja jag såg att jag skulle ta det via PM, men då når jag inta alla andra som läser denna tråd... Jag själv skulle ha uppskatat at läsa vad nån annan skrev, istället för att undra vad han skret i nått PM om han skrev ett PM)
Användarvisningsbild
av Nexus
Snälla Carman är det relevant att kalla folk idioter bara för de väljer lämna till ett företag som inte är stort och dyrt? Det anser inte jag. Så fort det blir personangrepp så måste vi moderatorer gå in och reglera det får du leva med alla har vi godkänt forumsreglerna då vi regestrerade oss på forumet.
Inget är redigerat av mig bortsett från vad du kallade folk och tagit bort citeringar.
Jo jag tog bort ditt inlägg om han hade otydliga bilder det tillförde ju inget vettigt till diskutionen. Bättre killen lämnar tillbaka till de som lackat än att vi ska sitta gissa och såga små företag.
Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]

Luftkudde domkraft

Är det sån här du menar? https://[…]

Sedan börjar den "bluddra" och k[…]

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https[…]