Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Danneman
Japp, gör det, vill gärna se andras också :)
av noname
Hej!

Jag sitter med samma vinge färdiglackad och vill montera den själv. Jag kan inte riktigt lista ut hur det är tänkt att man ska göra.
Jag har tagit bort inredningen på insidan av bakluckan, där ser jag plast"nitar" som verkar fästa i bakluckans plastdel. Jag tog bort regskyltshållaren men utan framgångHur kan jag montera av plastdelen på bakluckan och borra hålen för vingen?
Jag har tillgång till verktyg imorgon så jag skulle uppskatta svar så snart som möjligt.
av noname
Jag löste problemet själv, den satt med plastklips och tanken är väl egentligen att man ska dra den åt höger för att sedan kunna dra den rak bakåt. På min satt clipsen så hårt att det inte gick att dra åt sidan utan man fick dra rakt bakåt vilket medförde att många clips gick sönder men tillräckligt många var kvar för att den skulle sitta ordentligt.
Borra var inga problem tog hjälp av min far och gjorde en mall för hur det skulle se ut.
Hoppas detta kan vara till hjälp för någon.
av RMW
07:ans vinge som du beskrev ovan? Har själv monterat den och precis som du skriver så ryck sönder dom gamla clipsen och ha nya i beredskap(jag bytte alla), för det finns inte en chans man kan rubba luckan åt höger.
Monteringsanvisning finns att hämta hos din volvohandlare men är extremt svår o få fram har det vissat sig när man har pratat med flera. Jag har bilder på datorn ang. montering av 07:ans vinge.
av noname
Jag beskrev monteringen av den gamla vingen, som fanns på 01-04? Som har två fästpunkter och har lite luft mellan kaross och vinge.
Att få vingen på rätt plats och borra på rätt ställe är inga svårigheter, gör en pappersmall och mät på vingen var hålet ska vara och markera på bakluckan var att borra. Man ska nog helst vara två för jag kunde inte ta loss plastbakluckan från kablarna till bakluckans öppningsanordning.
V60 sliter däck bak

Så där snett blir det inte av att cambe[…]

Helljussignal V50

Hjälp!! Var kan man enklast ansluta för […]

Jag har i många år haft en Festo kemik[…]

Ad-blue trix?

Då kanske det finns nåt att häll[…]