Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av olman
Vad ska man ha för vax till fälgarna då ???
av Teemu
jag har kört med vanligt flytande hårdvax ifrån Autosmart, men det lär väl funka med vilket som...
av Jeppe.R
En kompis hade nått jäkligt bra medel...
Men vet tyvärr inte vad det heter...
Men det var något simpelt typ som fälgtvätt...
Det hette typ så!
av Noodles
Tvättade bilen nyss, och testade Sonax fälgtvätt, skummade fint och vart rent och fint.
Inte lika stark lukt som Turtle, antar att det är mer syra i Turtletvätten.
Användarvisningsbild
av sinus
Sonax fälgtvätt är riktig bra, sen är det bara använda en vanlig diskborste o gnugga bort smutsen med som inte vill släppa av sig själv. Spola av med högtryck efter att du gnugat löst skiten. Se även till att medlet inte torkar, kan ge fula märken, särskilt på lm fälgar
av NCR
1: Avfettning

2: Yes med citronlukt, en st diskborste och varmt vatten.

3: Sonax hårdvax
av Noodles
sinus skrev:Sonax fälgtvätt är riktig bra, sen är det bara använda en vanlig diskborste o gnugga bort smutsen med som inte vill släppa av sig själv. Spola av med högtryck efter att du gnugat löst skiten. Se även till att medlet inte torkar, kan ge fula märken, särskilt på lm fälgar
Mm jag har upptäckt att någon form av borste tar bort smuts fint på fälgarna! :)

Är det någon här som testat Sonax fälgförsegling (Nanoteknik)?

Frågan är om man kan 'spraya' på detta efter att man först tvättat och därefter vaxat fälgarna?!
:) http://www.sonax.se/s436100.html
Användarvisningsbild
av wendtan
"Är det någon här som testat Sonax fälgförsegling (Nanoteknik)?

Frågan är om man kan 'spraya' på detta efter att man först tvättat och därefter vaxat fälgarna?!
:) http://www.sonax.se/s436100.html[/quote]"

Har du något ungefärligt pris på fälgföresglingen Noodles?
Mitt spontana tips är att få bort allt gammalt vax innan du lägger produkten genom att tvätta med yes diskmedel eller liknande.
Sen lägga produkten enligt anvisning. Dessa nya nano produkter brukar inte gilla ett tidigare lager vax osv, då de själva inte alls innehåller vax och således inte kan "binda sig" med det.
av Noodles
Hoj!

Jag var inne på 'fiendeland' i förra veckan (Bilmetro VW ;)).
Dom har 'hela' Sonax sortiment, vill minnas att fälgförseglingen kostade ~ lika mycket som fälgtvätten (~100:- ).
Vet att fälgtvätten och förseglingen såldes som nå combopack oxo.

<edit>
Hittade en .pdf med erbjudanden från VW, där det står att den kostar 198:-
Hmm... minns ja så fel, ska kolla imorgon, och inhandla ;)

http://personbilar.volkswagen.se/mediad ... _23287.pdf
(sidan 8 )
av NidoKing
Lägger på lite vanlig avfettning och på med högtryckstvätt. Är det besvärliga fläckar tar jag lite lackrengöring eller rubbing så brukar det bli rent.
Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni om prisbilden i Europa? Startpriser p[…]

Skumt, tål att funderas på. Är de[…]

V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Upptäckte nu att den sitter på andra si[…]