Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av BG
TOMAS skrev:3000kr om jag bokar i december. Det kan det vara värt.

/Tomas
V70-06 Automat
Ja, och om jag minns rätt så vill Mr Cap ha in bilen var 12 månad mot 18 för Ditec. Kanke ett tecken på att Ditec håller längre vid rätt skötsel. Jag tror också att Mr Cap är dyrare vid återbesöken. Vår Ditec i Hbg brukar göra bilen kanonbra. Man snyggar till fälgar och lister, ja bilen ser ny ut varje gång. Lycka till Tomas!
Användarvisningsbild
av robgus
Har haft ditec behandling på mina senaste 3 bilar och är jättenöjd. Har haft mina bilar inlämnade på antingen Motorecond eller Stockholms bilvård, lika nöjd med båda. En sak jag hört men ej vet säkert är att det ska vara lättare att lacka om bilen vid en eventuell lackskada med ditec jämfört med MrCap som behöver "avbehandlas" först.
av Noodles
Kollade vad en Ditec behandling skulle kosta här..
5000:-... och ingen rabatt (nu iaf).
Verkar som det är ytterligare en grej som är värd att ringa runt och kolla priser på. :???:

Vad har ni andra betalat för en lackbehandling (Ditec)?
av BG
En sak är säker, Ditec accepteras av Volvia vid plåt/lackskada. Sen vet jag att en oberoende test gjordes för några år sedan av en motortidning och då vann Ditec testet. Mr Cap var med i testet. Priser är ju alltid känsligt att gå ut med när man är nöjd med det egna priset. Den lokala konkurrensen spelar roll här. Men 5000 kr är på tok för högt. Tomas har fått ett mycket bra pris däremot. Sen beror det kanske på om man erbjuder lånebil osv. Räkna med en till två dagar för en Ditec. Vi gjorde senaste Ditecen för 14 dagar sedan och spolade av bilen enbart med högtryck igår ooch det blev perfekt. Lite motorväg hem och bilen blev torr. Tork och sånt kan vänta till våren.

MVH/BG
Användarvisningsbild
av Mysko
Är det värt pengarna på en bil som min? Har ett par bucklor, men är i ett fantastiskt skick ändå för att vara 13 år gamal
av TOMAS
3000kr gäller en ny bil (MAX 12 mån). Jag har nu bestämt mig det blir en ditec behandling inom kort. :D

/Tomas
V70-06 Automat
av BG
Det är väl tveksamt. Men är bil och lack i bra skick och du är trött på jobbig tvätt av bilen så okej. Du spar in lite på vax och andra medel som man slipper med Ditec. Ditec tål också maskintvätt, helst utan borstar, men då kostar ju detta. Vid nyare bil ger Ditec 6 års garanti om man sköter bilen enlig anvisningar.

MVH/BG
Användarvisningsbild
av rescueop
SP (Statens Provningsanstalt) har testat olika lackskydd där Ditec fick ett mycket bra resultat

(SP:s protokoll 87M51219) Går att få av SP eller Ditec.

Har själv funderat på Ditec, men blev lite sugen på Tefcar nu...
av Mikael G
Jag skulle vilja påstå att skillnaden i resultat mellan en ditecbehandlad bil och som fått motsvarande behandling på Mr Cap till 99% beror på bilens skick innan behandling och på snubben som behandlar bilens skicklighet. Inte vad det står på killens tröja.

För gissa vad, det finns inga mirakelmedel som som håller bilens yttre i nyskick om man inte sköter den ordentligt med noggrann handtvätt regelbundet(minst 1 gång varannan vecka gärna oftare) och avfettning på vintern.

Att ens fundera på ett lackskydd om man kör bilen i en maskintvätt är bortkastade pengar, då räcker det gott och väl att vaxa bilen 1 gång om året!
Användarvisningsbild
av Qvurr
Min 964 -95 är Ditec behandlad och otrolig lysster i lacken alla undrar om bilen är nylackad samt lättare att tvätta = Nöjd

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]

Verkar rent generellt vara dålig/obefintlig […]