Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _lucifer_
Se upp när du handlar hos Däckonline... Har du otur som jag och andra med mig haft så får du däck/fälgar från andrasorteringen och får leva med att hoppa omkring på vägen till nästa byte! Inte roligt när dom är helt ovilliga att hjälpa till när man kontaktar dom.. har fått betala alla ombalanseringar själv och dom ville heller inte byta när man inte visste om det var en eller flera av hjulen som var dåliga.

Men har du tur som många andra verkar ha haft så får du billiga däck.. se bara till att du vet en seriös firma som inte är allt för dyra på att montera däcken.
Ibland kan det till och med bli billigare att köpa lokalt då dom brukar bjuda på montering då.
Endel internetfirmor har avtal med lokala däckgubbar, så du får monterat gratis eller till rabatterat pris när du får däcken levererade... kan också vara värt att kolla upp.
av phaest
Då det diskuteras däckfirmor på nätet måste jag passa på att varna för Molway.com som är den mest oseriösa butik jag stött på. Det som jag råkade ut för där kan den inresserade läsa om här: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 55&t=35913

För den som inte orkar läsa tråden så kan upplevelsen av att ha handla hos Molway sammanfattas med följande ord: arrogant uppträdande mot kunder, felaktiga produkter, inkompetens gällande diagnosticering av fel samt misstroende mot kunder.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Någon som har erfarenheter av märket Maxxis?
Jag var inne hos en däckhandlare som rekomenderade det märket i den prisklassen jag letar.
av Lövet
_lucifer_ skrev:Se upp när du handlar hos Däckonline... Har du otur som jag och andra med mig haft så får du däck/fälgar från andrasorteringen och får leva med att hoppa omkring på vägen till nästa byte! Inte roligt när dom är helt ovilliga att hjälpa till när man kontaktar dom.. har fått betala alla ombalanseringar själv och dom ville heller inte byta när man inte visste om det var en eller flera av hjulen som var dåliga.

Men har du tur som många andra verkar ha haft så får du billiga däck.. se bara till att du vet en seriös firma som inte är allt för dyra på att montera däcken.
Ibland kan det till och med bli billigare att köpa lokalt då dom brukar bjuda på montering då.
Endel internetfirmor har avtal med lokala däckgubbar, så du får monterat gratis eller till rabatterat pris när du får däcken levererade... kan också vara värt att kolla upp.
Vad var det för däck du köpte? Var det ett billigare märke så ligger antagligen problemet där. Att dackonline skulle sälja andrasortering är en myt som flitigt eldas på av lokala däckgubbar i förhoppning att fortsätta kunna ta ockerpriser.
Användarvisningsbild
av wendtan
Jag har reklamerat där 2 gånger till Däckonline. Båda gångerna rörde det sig om transportskador på ett av däcken i uppsättningen. Jag har alltid fått ett nytt däck utan bekymmer.
av jumu01
andreas_lofgren skrev:
_lucifer_ skrev:Se upp när du handlar hos Däckonline... Har du otur som jag och andra med mig haft så får du däck/fälgar från andrasorteringen och får leva med att hoppa omkring på vägen till nästa byte! Inte roligt när dom är helt ovilliga att hjälpa till när man kontaktar dom.. har fått betala alla ombalanseringar själv och dom ville heller inte byta när man inte visste om det var en eller flera av hjulen som var dåliga.

Vad var det för däck du köpte? Var det ett billigare märke så ligger antagligen problemet där. Att dackonline skulle sälja andrasortering är en myt som flitigt eldas på av lokala däckgubbar i förhoppning att fortsätta kunna ta ockerpriser.
Håller med dig Andreas, ordet däck som "andra sortering" är inget annat än skitsnack!!
Tänk det är löjligt att folk går på det också!

I och för sig så köper jag alltid kvalitetsdäck (premiumdäck) då säkerheten går främst!

Själv har jag varit observant på när däcken tillverkats och med som mest 8 månader ålder kan man inte klaga på, aldrig behövt reklammera något kanske haft tur, men mina vänner jag rekommenderat denna firma har inte heller haft några problem!
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Tomas88 skrev:Någon som har erfarenheter av märket Maxxis?
Jag var inne hos en däckhandlare som rekomenderade det märket i den prisklassen jag letar.
Inga erfarenheter, men de verkar vara ett stort märke http://www.maxxis.com
Användarvisningsbild
av Tomas88
Var hos en däckhandlare idag och frågade efter däck.
Han rekomenderade Firestone 205-45-17 för 1319 kr st. De hade någon kanpanj så det skulle va ett bra pris.
Någon som har erfarenheter av det märket?

På min förra XC70 märkte jag samma[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen? Nej, iallafall inte n&ar[…]

Det är ju en dieselmotor i bilen och vid norm[…]

Förardisplay xc40 -23.

Tack för återkopplingen ShogunX. Jag av[…]