Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Platinum är nog ett av världens mest lättjobbade vaxer, grymt bra glans ger det också... Tyvärr håller det inte så bra.

Fluffen: Mycket av Smartabs proffsgrejor kan du köpa genom Pingens eller LJ-trading,

/Thomas
Användarvisningsbild
av BamZe84
Nu är jag klar med vaxningen....Grymt bra resultat :)
bilder kommer=)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
när kommer bilder? :)
Användarvisningsbild
av BamZe84
~Kalle~ skrev:när kommer bilder? :)
Jag har tyvärr inte fått fotat något idag =(
Och nu håller jag på att lackera fälgarna och sidospeglarna.
Så nu ser de ut som ett krig där ute :)
Men imorron kommer de bilder ja lovar :D
Användarvisningsbild
av BamZe84
Nu finns det en del bilder på min sida på gorg för er som vill se resultatet. Imorgon blir en komplett bild på hela bilen då fälgar, speglar och allt är lackat och klart :)

Http://www.garaget.org/bamze84
Användarvisningsbild
av Bosa
Sedär, är en tacksam färg att få stor skillnad på med polering. Blir ju riktigt bra. :)

Funk: Har du nån erfarenhet av Smartabs Silver Seal, deras tvåkomponents lackförsegling alltså?
Användarvisningsbild
av Funk
Ingen egen erfarenhet, men flera jag litar på använde och gillade den gamla Silver Seal.. Dock är den borta från marknaden och lär ha ersatts av Silver One som också skall vara bra.
Silver Seal 2K nano som den nya heter är ingen som jag känner som testat ännu.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Bosa
Funk skrev:Ingen egen erfarenhet, men flera jag litar på använde och gillade den gamla Silver Seal.. Dock är den borta från marknaden och lär ha ersatts av Silver One som också skall vara bra.
Silver Seal 2K nano som den nya heter är ingen som jag känner som testat ännu.

/Thomas
Aha, då är det säkert Silver Seal 2K nano som jag var ute efter. Plåtverkstaden som ska fixa min bil efter att jag körde på ett rådjur sysslar även med rekond så jag funderar på att göra två flugor på smällen samtidigt så att säga. 3500:- för rekond inklusive lackskydd med Silver Seal 2K nano, 2000:- för polering utan lackskydd/försegling.
Användarvisningsbild
av Funk
Jag hör ju att släkt och vänner kommer billigt undan hos mig.... Men jag antar att 3500:- är för mer än bara polering + lackskydd.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Barkbiten
jäklar vilken skillnad det blev! Har du skickat en bild till killen du köpte bilen av? han lär ångra sig nu ;-)
V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]