Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

jumu01 skrev:Var gjorde du din lackbehandling, Ditec Karlskoga??? eller någon annan närliggande ort??
Bör ju varit Kga.. utesluter Örebro eftersom jag känner Björn som har firman och alltid gjort ett bra jobb med mina bilar under 5-6 år! Men om det mot förmodan skulle vara Örebro, mojja, så hör av dig till mig så ska jag hjälpa dig!

M V H
--> Matzen10
matzen10 skrev:
jumu01 skrev:Var gjorde du din lackbehandling, Ditec Karlskoga??? eller någon annan närliggande ort??
Bör ju varit Kga.. utesluter Örebro eftersom jag känner Björn som har firman och alltid gjort ett bra jobb med mina bilar under 5-6 år! Men om det mot förmodan skulle vara Örebro, mojja, så hör av dig till mig så ska jag hjälpa dig!

M V H
--> Matzen10

Det var karlskoga, Men skulle det skita sig på tisdag igen så kommer jag begära pengarna tillbaka så kanske jag kan ta in bilen till örebro.
Vet att ditec oftast brukar göra bra jobb det kan skita sig för dom flesta hoppas bara dom fixar det på tisdag

M.v.h mojja
Normalt så skall man inte lackbehandla en bil direkt utan att det minst gått 6-8 veckor efter tillverkning, det finns säkert en orsak till detta, de vattenbaserade lackerna är ganska mjuka i början.
Sedan är det inte ovanligt att bilfirman maskintvättar en bil innan man levererar den, man kan fundera över om det kan vara fallet för dej också??
Steff 99 skrev:Normalt så skall man inte lackbehandla en bil direkt utan att det minst gått 6-8 veckor efter tillverkning, det finns säkert en orsak till detta, de vattenbaserade lackerna är ganska mjuka i början.
Sedan är det inte ovanligt att bilfirman maskintvättar en bil innan man levererar den, man kan fundera över om det kan vara fallet för dej också??
http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=46&t=20942
mojja skrev:
matzen10 skrev:

M V H
--> Matzen10

Det var karlskoga, Men skulle det skita sig på tisdag igen så kommer jag begära pengarna tillbaka så kanske jag kan ta in bilen till örebro.
Vet att ditec oftast brukar göra bra jobb det kan skita sig för dom flesta hoppas bara dom fixar det på tisdag

M.v.h mojja
Öhhhh... känns som en mardröm, lämnar du in bilen igen i örebro så blir det 3e poleringen på en helt ny bil som inte har helt härdat ut.

Då har du nästan hunnit slita ut/polerat bort halva lacken på en bil som bara rullat 20 mil .....

Varje gång som man polerar bort repor så avverkar man faktiskt material från lacken.
Fluffen skrev:
Steff 99 skrev:Normalt så skall man inte lackbehandla en bil direkt utan att det minst gått 6-8 veckor efter tillverkning, det finns säkert en orsak till detta, de vattenbaserade lackerna är ganska mjuka i början.
http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=46&t=20942
Jag talar inte om rykten och att man tror som i tråden från "fluffen", utan vad tillverkare av vissa kända lackkonserveringesmärken rekomenderar till ÅF, innan man behandlar en nybil. detta har blivit än mer viktigt nu med vattenbaserade lacker, sedan när det gäller "mojja" så har han råkat ut får ett dåligt jobb, bara att reklamera.
Kan företaget polera och använder rätt medel så blir bilen (lacken)bara bättre o bättre ju mer den poleras
Nej bilfirman har inte ens en maskintvätt. Jag kollade ju över bilen vid leverans också och då fanns ju inte dessa repor. Jag frågade ju killen på ditec om det var för tidigt att lägga lackskydd men det skulle ju inte vara några problem.
Bilen hade ju ändå "härdat" ca 4 veckor från det att den blev målad i fabrik innan ditec gick på den.

Kan bara säga att när bilen lämnade helmia bil i karlskoga så var den i repfritt skikt o sedan körde jag bilen 6 dagar och avverkade 20 mil innan den gick in på ditec. Jag tvättade inte bilen under dom 6 dagarna eller gjorde något med lacken.

När jag skulle hämta ut bilen ser jag en massa små fina repor i lacken,polerrosor och som en fet hinna över hela motorhuven och taket.
Jag hoppas bara att killarna fixar detta på tisdag.
Funderar på att be dom tvätta upp bilen och att jag sedan kommer o synar lacken igen och visar vad det jag inte är nöjd med och då fråga om dom kan fixa detta eller söka mig vidare till en annan rekondare o be om pengarna tillbaka.

Det värsta e ju att jag har ett jobb att sköta och detta kommer ju stjäla timmar för mig som jag igentligen inte har.

M.v.h mojja
jag har en del bilder på eländet nu men vet inte hur man lägger upp dom. Om någon skulle kunna hjälpa mig skulle jag vara tacksamm.

M.v.h mojja
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på[…]

V50 T5 oljeförbrukning

M1 FS 0W40 är så top-end olja det g&ar[…]

Tysta sommardäck V90