Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av K5054
Volvobruden84: Är inte den där kulören Electric Silver? Nu ångrar jag nästan att jag tog vanlig silver. :(
av 69kungen
Fälgrengöringen är bra vet jag för det är jag själv som gör den på vårat jobba kanske lite svagare bara men kostar ju lite inte kan också användas till plast båtar om också har det.
av Lindfalas
69kungen skrev:Fälgrengöringen är bra vet jag för det är jag själv som gör den på vårat jobba kanske lite svagare bara men kostar ju lite inte kan också användas till plast båtar om också har det.
Kan vara svårt att göra rent fälgar.
Finns få medel som verkligen funkar..
Dock är de flesta dyra också.
Använder dock förutom vanlig macprickbort( pewtrolium avfettning) en produkt som egentligen är för att plocka bort kalk.
Dock är den super på fälgar och löser verkligen upp skiten.

GReetz
av turbo_sven
som fälgrengörning använder jag yes powerspray. det funkar jätte bra och är billigare än många fälg sprayer.
av Lindfalas
turbo_sven skrev:som fälgrengörning använder jag yes powerspray. det funkar jätte bra och är billigare än många fälg sprayer.
Tja Yes och andra "diskmedel" hör hemma innomhus. Annledningen är att de inte är bra på bilar. Innehåller ofta prylar som skadar mera än de gör nytta.

GReeetzz
av turbo_sven
ja de e kanske sant men det verkar mycket bättre än många andra prudukter. och jag har inte set att det har frätts eller skaddats på något annat sätt.
av Lindfalas
turbo_sven skrev:ja de e kanske sant men det verkar mycket bättre än många andra prudukter. och jag har inte set att det har frätts eller skaddats på något annat sätt.
Jo det är väl sant, men det finns produkter som funkar.
Dock måste man avfetta med ett petrolium medel först för de flesta medel skall funka.
Skiten är nämligen av olika natur och det är svårt att få ett medel att funka på allt.

Greetz

Rotskyddsgarantin gäller vad jag först&[…]

Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]

XC70 2016

fattade jag rätt? länkarmsbussningar B&A[…]

Angående produktionen så har de en au[…]