Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nicke73
Ahhh

Kul att du tyckte det såg bra ut men din bild verkar inte funka.

/Nicke
av evosex
Jag var förbi Biltema för att hitta ett slutrör till min T5:a. Men alla rör var för små för att få på de 65 mm som originalröret är på :(

Ni som har bytt har ni inte T5:or eller har jag missat något rör på Biltema som ska passa?
Användarvisningsbild
av camaro69
Kan lösningen månne finnas i denna tråd? :wink:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=13370
Användarvisningsbild
av Nexus
evosex skrev:Jag var förbi Biltema för att hitta ett slutrör till min T5:a. Men alla rör var för små för att få på de 65 mm som originalröret är på :(

Ni som har bytt har ni inte T5:or eller har jag missat något rör på Biltema som ska passa?
Sitter det ett orginal slutrör på T5?? om det gör det så slipa bort fästpunkterna och ta bort det gamla och sen får du nog dit ett annan större snyggare :D
Eller.......
Biltemas 79-420 45-64 mm borde ju gå att kapa upp 2 spår i (om den inte går över med våld) :) och sen dra åt med medföljande avgasklamma.
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Nexus
Blockqoute skrev:Ah men det där såg ju bra ut, blåser på med ett från Biltema då. Man är ju som sagt inte bunden till det livet ut, så blir det bara skit av allt kan man ju byta.
Biltemas 79-423 är i ALUMINIUM. Rostar nog knappast :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av uno83
79-420 passade perfekt på min 2.5T, men det kanske är lite grövre på T5. Dock var det ett helvete att få loss det sönderrostade original-röret, iaf när man bara hade en slö bågfil. Med vinkelslip hade det väl gått på ett nafs :)
av wooxer
Ingen som vet vart man kan få tag på säg ett 4" ändrör som är max 200mm långt?
Har kollat en del på Mekonomen men alla deras ändrör är ju på tok för långa och det går inte att kapa bort tillräckligt får att få det att se snyggt ut.

Tacksam för tips
Användarvisningsbild
av camaro69
Är inte lätt att få tag på bra grejor.

Eftersom "snorren" tydligen blir större, så är det kanske viktigt.

Är väl bara att kliva in hos någom välrennomerad säljare av trimsystem så får man hjälp.

För oss med välväxta, så behövs inte detta. :wink:
av evosex

Sitter det ett orginal slutrör på T5?? om det gör det så slipa bort fästpunkterna och ta bort det gamla och sen får du nog dit ett annan större snyggare :D
Eller.......
Biltemas 79-420 45-64 mm borde ju gå att kapa upp 2 spår i (om den inte går över med våld) :) och sen dra åt med medföljande avgasklamma.
Det sitter typ som ett original fast grövre än på andra modeller. Det gör att varken Biltema, Real Car eller Micro har något som passar. Inte ens Volvo original till S60, det som heter Big passar heller :(

Får bli att modifiera ett utblås och svetsa på det istället...
av evosex
camaro69 skrev:Är inte lätt att få tag på bra grejor.

Eftersom "snorren" tydligen blir större, så är det kanske viktigt.

Är väl bara att kliva in hos någom välrennomerad säljare av trimsystem så får man hjälp.

För oss med välväxta, så behövs inte detta. :wink:
Men snälla jag tror att vi har förstått din synpunkt i det hela nu!

Bara för att jag vill ha ett snyggare utblås utan att för den delen att det ska se ut som ett stuprör så är man tydligen patetisk och har liten snorre alltså?

Jag har ingen lust att lägga 5.500:- på ett helt avgassystem som inte ens är grövre utan bara har ett snyggare utblås. Originalsystemet på T5 funkar utmärkt och i mitt fall är det inget fel på systemet förutom att sista stumpen ser ful ut.

/Patetisk med liten snorre
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]